En vecka med barna

Tänk vad mycket roligare det blir på jobbet när barna kommer :) Efter den här första veckan kan jag bara konstatera att jag hamnat på ett trevligt ställe. Att det var som att kliva in i en helt annan värld hade jag väntat mig men att skillnaden skulle vara så stor hade jag inte i min vildaste fantasi kunnat räkna med! De barn jag jobbar med här hade vi inte ens höjt på ögonbrynen över på min förra skola! Lite orättvist känns det faktiskt men jag lär väl ställas inför utmaningar här också. Man får väl se vad tiden lider.

Var på en fantastiskt rolig personalfest förra fredagen :) Klackarna i taket med partyglada människor! Kommer trivas som fisken i vattnet vad gäller den biten tror jag. Hade en av mina roligaste utekvällar på länge och det kändes dagen efter vill jag lova. Jag blir ju inte bakis i den bemärkelsen att jag mår illa som ni kanske vet, men tusan vad trött och seg jag var. Fast det var det värt :P

Idag har jag varit på fotbollskonferens i Västerås. Jätteroligt! Kul att diskutera tävlingsfrågor med andra distrikt. Jag har lärt mig massor! Känns även bra att jag fick ledigt från jobbet, det verkar inte vara några problem med sånt och det är ju bra att veta inför fortsättningen.

I veckan har jag hängt i Bälgviken varje kväll för mamma, Gika och Minata har varit här och hälsat på. De åkte idag och jag saknar dem redan. Får se när jag får träffa dem igen.

Kram!

Kommentarer
Postat av: Lilian

Låter hur QL som helst med personalfesten! Vad skönt att du känner att du kommer att trivas!:o) Jag kan förstå vad det är du menar med skillnader mellan skolorna och elevernas situation, men det kommer som sagt säkert lite mer så småningom i af och då är det ju tur att du är där! Är du i en särskild klass eller i flera klasser något, eller hur fungerar det?



Om ett par år kanske du är heltidsanställd inom fotbollen!:o)



Kraaam!



2011-08-27 @ 07:48:40
Postat av: Jenny

Jag är i flera klasser. Vandrar runt för att bilda mig en uppfattning om var det behövs hjälp och hur jag ska kunna hjälpa till med det. Har ett rum som jag kan använda men tror det kommer dröja ett tag.

2011-08-27 @ 22:55:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0