Härliga sol!

Jag hade glömt bort hur fantastiskt härligt jag tycker det är med sol :) Jag vill vara ute så mycket det bara går och det kan jag ju vara eftersom jag har påsklov!

Sen jag skrev sist har jag umgåtts med min elev med struliga hemförhållanden ni vet. Idag fick jag dock ett kort och kallt telefonsamtal från någon på socialtjänsten som meddelade att jag kunde ställa in mitt umgänge med henne imorgon! Det enda jag vet är att hon fått byta jourfamilj men sen är det inte så mycket mer. Känns olustigt och när jag frågade henne vad som kommer hända nu fick jag ett otillräckligt/otydligt svar tillbaka. Men jag ska iaf få veta något innan nästa tisdag eftersom jag lite spetsigt påpekade att det vore önskvärt eftersom hon går i min klass. Ja, ja allt ordnar sig säker men just nu känns det inge bra med tanke på det!

Idag har jag och Katta ätit lunch på Sylvia och traskat runt i lite affärer. Jag har kommit på att jag kanske kan ha kjol och klänning så det kommer nog prövas såna plagg rätt ofta framöver! Hoppas jag hittar någon jag känner mig snygg i för då kommer jag köpa en. Kanske ska spara det tills vi ses??! Då kommer jag ju ha 4 väldigt bra och ärliga smakråd!

Träffade en annan sjukgymnast idag och han kom fram till att jag har inflammation i ett muskelfäste som hette nåt med tro... Har det på en lapp någonstans men hittar den inte nu. Så han tyckte att jag skulle ringa min vårdcentral och be att få en cortisonspruta. Huga!!! Är lite nervös men ska ringa imorgon och boka tid, tänk om jag blir bra så enkelt!! Då är det värt det hundra gånger om :) Han förmande mig dessutom väldeliga vad gäller träning efter sprutan. Tydligen väldigt viktigt att jag tar det lugnt. Jag som är så jävla less på att inte få röra på mig!!! Men jag ska väl leva typ 50 år till så om jag tar det piano fram till sommaren är kanske inte så jobbigt... Efter det besöket gick jag vidare till min S-cirkel. Känner mig alltid så upplyft när jag kommer därifrån. Gillar att diskutera politik med likasinnade!

Slutligen ska jag berätta att jag blivit utvald att få delta i en SIFO-undersökning. På torsdag kommer jag att få svara på frågor av olika karaktär under ca. 60 minuter. Känns jättespännande och jag ser fram emot det. Undra vad det kommer vara för slags frågor??!

Kram!

Kommentarer
Postat av: Madde

Ja, hoppas sprutan funkar, de blir nog jättebra! Har Du fått nån tid?

2011-04-21 @ 06:40:34
URL: http://mystepsisters.blogg.se/
Postat av: Malle

Dom där sprutorna brukar ju va toppen, har hört flera som slipper ha ont!

2011-04-21 @ 21:35:35
Postat av: Lilian

Bra med spruta! Det gör lite ont när de sticker, men de hjälper faktiskt!:o)



Njuuut av sommarsolen!!!:o) <3

2011-04-24 @ 11:16:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0