Vilket bilstrul!

Vilket bilstrul jag och mamma haft ikväll! Mamma ville tvätta bilen ikväll så jag gjorde henne sällskap till Eskils. När vi åkte hem slog jag på hellyset och eftersom mamma har extraljus såg vi riktigt bra. Men när vi fick möte och jag försökte blända av så gick det inte! Fick många arga blinkningar från ett par bilar innan vi kunde köra av vägen.

Jag stannade bilen och drog ur nyckeln men extraljusen lyste fortfarande :/ Försökte dra ur säkringen till dem men de lyste fortfarande. Vi slet och rev i några kablar som vi trodde ledde till extraljusen men inget hjälpte. Till slut bestämde vi oss för att köra till Bälg och hoppas på att vi inte skulle möta så många bilar. Men när jag slog igen motorhuven släcktes de helt plötsligt!

Glada i hågen hoppade vi in i bilen igen och skulle köra iväg. MEN!! Då hade vi inte ström kvar i batteriet, det orkade inte dra runt startmotorn. Mamma hade såklart inga startkablar :(

Jag ringde Linn som inte svarade, Carro som inte svarade, Sandra på jobbet, Marcus åt Katta, Dennis på jobbet men ingen hade startkablar. Till slut fick jag tag på Jocke på jobbet och han hade startkablar MEN ingen bil! Ringde Pekka och kollade läget men dom hade heller inga startkablar. Till slut bad jag Dennis åka förbi Jocke och låna hans kablar och det kunde såklart den gentlemannen :)

När han väl kom var det bara att koppla ihop allting och mammas bil startade enkelt. Hon måste ju ha ett dåligt batteri eller vad tror ni??! Vi började jävlas kl. 19:45 och var tillbaka inne i värmen 21:00 så drygt en timme jävlandes har jag varit ut för ikväll. Missade Idol till råga på allt :(

Nu har jag blivit varm igen och vi skrattar mest åt eländet! Men en sak är säker och det är att jag ska önska mig startkablar i julklapp :)

Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Madde

Ha ha, ja startkablar kan va bra att ha!! Trist med en massa strul! Men tur att det ordnade sig!! Å tur att Du har många runt Dig som ställer upp!! :)

2010-09-30 @ 08:05:12
URL: http://mystepsisters.blogg.se/
Postat av: Lilian

Ja, vilken jädrans tur att du känner så mycket folk!:o)



Kolla in TV4play, för där kan du säkert se Idol :o)



Krams!



2010-09-30 @ 14:23:15
Postat av: Anonym

2010-09-30 @ 20:36:36
Postat av: Maria

Thomas säger att du har ett relä som bränt fast! =)



Hej

2010-09-30 @ 20:37:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0