I Sundsvall

Jaha, då var jag i Sundsvall för att umgås med syster, Ibbe och Minotor! Pratade med Gika i onsdags och då berättade hon att Minotor lärt sig att gå! Har funderat på att åka och hälsa på dem för att det var så länge sen vi träffades och då hon tydligen blivit en gångare var det ingen tvekan om saken :) Har sett henne in action ikväll och hon är jätteduktig! Hon kan absolut ta apostlahästarna ner till stan imorron för att hänga med mig och Gika på café. Har lovat en av grabbarna i klassen att filma en liten snutt när hon går för han hade aldrig hört talas om att nåt barn som kunde gå innan hon var ett år.
<br>
Annat som hänt i veckan är att jag fått gå en trafikutbildning på hotell Bolinder. Egentligen vet man ju allt men det är bra att bli påmind. Fick en massa bra idéer som jag ska ta med tillbaka till skolan om hur man kan jobba för att få barna att använda cykelhjälm. De är lite slamsiga med det nämligen! På jobbet är det väl ganska som vanligt förutom att min kollega är inne i en dålig period och går och suckar hela dagarna. Det är lite jobbigt att vara den som är positiv hela tiden. Pratade med honom i fredags för att försöka få honom att förstå att han ska jobba en hel termin med detta och det kommer bli väldigt jobbigt om han ska vara less så länge. Tycker det varit lite bättre denna vecka så jag hoppas han lyssnade på vad jag sa. Det jag ägnar mig mest åt är att lösa konflikter, träna deras uthållighet, försöka få dem att ta ansvar för sina handlingar och slutligen att inte hamna i trubbel så ofta. Ibland tycker jag att jag ser framsteg men andra dagar är det tyngre. Fast jag tycker det är fantastiskt roligt att få jobba med dem och jag känner verkligen att jag gör en insats!
<br>
Mamma hade med sig symaskinen för hon skulle fixa gardiner i vardagsrummet åt Elin. Hon lämnade den kvar som tur var för jag blev väldigt sugen på att sy gardiner jag med! Har inhandlat lite tråd och hunnit med att sy köksgardinen till hälften. Hoppas jag hinner få klart innan ni kommer. Det skulle vara kul att ha lite fint då :)
<br>
Det sista jag måste berätta är att elektriciteten krånglar på TYA :( Försökte byta en lampa till positionsljuset igår kväll men det fick bara till följd att säkringen gick och jag blev helt utan lyse både fram och bak på höger sida. Bytte säkring 2 gånger innan jag i samråd med pappa beslutade mig för att skruva bort lampan igen. Så nu har jag ett halvt bakljus och det är väl bättre än ingenting. Måste ringa verkstan när jag kommer tillbaka till Eskils. Bara att hoppas att det inte blir så dyrt!!
<br>
Kram!!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Jag kunde då inte det där med <br> :(

2010-09-11 @ 00:32:08
Postat av: Lilian

Åh lycka!:o) Ett långt inlägg att läsa i morse då jag klev upp tiiidiiiigt, men kunde inte riktigt skriva ngt då...



Det är nog inte du, Jenny, utan jag gissar på att ngt ändrats i inställningarna, för det blev ju mellanrum nu ändå - fast <br> syns menar jag....



Coolt att hon kan gå nu: Väldigt tidigt! Hon är väl bara 8 månader!:oO Julian var knappt 10 och det tyckte vi var tidigt... Men den här tjejen kommer att hinna gå långt när hon börjat såhär tidigt!;o) Hälsa dem så mycket!



Näej, Tya är lite väl hård mot dig nu kan jag tycka! Får se om jag måste ta ett snack med henne när jag kommer ner, för sådär "high maintenance" få man bara inte vara! Du skulle behöva känna ngn som jobbar på volvo...



Längtar som en tok till nästa helg!:o) Det ska bli sååååå roligt!!!:o) Bamsekramar!!!

2010-09-11 @ 12:44:17
Postat av: Jenny

2010-09-11 @ 16:35:36
Postat av: Jenny

Man ska tydligen inte trycka på enter för att komma vidare har jag lärt mig nu!! Hon blev 9 månader i förrgår så man måste ju säga att hon är tidig! TYA och jag har en slags hatkärlek för tillfället, hoppas det går över och blir som vanligt igen :)

2010-09-11 @ 16:37:54
Postat av: Madde

Ja, Tya har ju krånglat lite mycket nu tycker jag... men sen kanske de blir bra!!



Kul Med Minata, duktig tjej!!



Ses! Kram

2010-09-11 @ 16:55:29
URL: http://mystepsisters.blogg.se/
Postat av: Marika

Ha ha ha! Axel skulle behöva träffa den tjejjen! Gissa vem som är 15 månader och har tagit 3 steg som max! Jag tror att han egentligen kan men är bara så tjurskallig att han bestämt sig för att INTE gå. Roligt att bli buren osv...

Jag längtar efter att få se dina nya gardiner!!!

2010-09-12 @ 21:42:34
URL: http://ottossonsfyra.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0