Församlingshemmet i Bälgviken

Har kommit hem från min Sundsvallstripp för ett par timmar sedan. Det har varit jättekul att umgås en hel helg med Gika och Minata. Fick gå på mitt favoritcafé trots att både jag och Gika är fattiga som kyrkråttor. Men vi bestämde oss för att unna oss det trots lite pengar på kontot. (Tror nämligen jag kan behöva lite pengar nästa helg också) Minotor har visat sig från sin bästa, mest envisa och upptäckande sida. Det får inte dröja för länge innan jag får träffa henne igen :) Resan hem gick också bra, inga incidenter efter vägen.

Vet inte om jag berättat det men jag ska bo i Bälgviken denna vecka. Elin och Pekka har ett par supertrevliga grannar som frågade mig om inte jag ville bo i deras hus medan de åkte till Turkiet en vecka. Om jag ville :) Tror de hört att jag bodde i Linns hus när de var på semester. De har två katter, Nisse och Tess, som behöver mat och vatten samt några hönor som jag ska släppa in och ut. Det är det enda jag måste göra för att få bo här! Traskade nyss runt i huset för att lära mig var lysknappar och sånt sitter. Har varit församlingshem tidigare så det är ett gammalt hus. Jättefint och jättemysigt!!!

Får se hur vi gör på fredagen, har inte tänkt så mycket på det än. Vi kanske kan bo här allihop eller så bor några här och några i lägenheten eller så bor vi alla i min lägenhet. En sak är säker och det är att det ska inte förloras någon tid för umgänge!!

Måste åka in tidigare imorron så jag hinner hem till lgh:n innan jobbet. Måste packa lite kläder och andra nödvändigheter så jag klarar mig.

Köksgardinen är inte färdig :( Började på sovrumsgardinerna istället eftersom jag inte visste hur jag skulle fortsätta. Måste ringa mamma imorron och be om råd! Hann sy ena längden klart iaf, sen ville E och P gå och lägga sig. Haha, måste till rejäla vinkar för att jag ska fatta att jag ska gå... Nu ska jag också gå och lägga mig. Hoppas de har en skön säng!
Kram

Kommentarer
Postat av: Madde

Vad roligt! Vilka uppdrag Du får! :) Spännande! Ja, jag tycker i af att vi ska bo tillsammans allihopa, för att som sagt inte förspilla någon värdefull tid tillsammans!! :) Vi kommer väl nångång på em till E-tuna, ska göra Stockholm lite först!! Ses snart! Kram

2010-09-13 @ 07:57:32
URL: http://mystepsisters.blogg.se/
Postat av: Marika

Jag vill bo tillsammans allihopa!!! Tycker det var supermysigt att bo i din lägenhet...och då har vi ju gångavstånd till allt. Eller?

2010-09-13 @ 08:40:58
Postat av: Jenny

Vi har gångavstånd från min lägenhet. Jag kan åka och fixa med katterna och hönsen, det tar ju inte så lång tid.

2010-09-13 @ 12:41:22
Postat av: Malle

ja jag bryr mig inte om vart vi bor bara vi är tillsammans=) Julie vet fortfarande inget och jag tänkte inte säga nått heller!

2010-09-13 @ 18:51:38
URL: http://mystepsisters.blogg.se/
Postat av: Lilian

Ja, kag med!:o) :o) :o)

2010-09-14 @ 22:23:19
Postat av: Viljarmonika

Good web with cool info. Thanks.

2012-01-20 @ 07:49:46
URL: http://viljarmonika.blogfeaturing.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0