Du har plats 490 i kön...

...men nu är det snart min tur! Japp, då har jag fått veta (efter 2,5 år som föräldraledig) att brytdagen för att få FP utbetalat den 25:e är den 10:e varje månad. Jag har helt enkelt haft flyt tidigare - och samma dag som jag återgår till heltidsarbete får jag alltså veta att jag varit så där en vecka sen med min begäran varje gång. När jag gick på föräldraledighet 2008 hade jag sparat ihop en buffert som skulle täcka extra kostnader och nöjen under fattig-dagarna. Den räckte till nu. Ganska bra tajming. Nu gjorde handläggaren en extra utbetalning (snällt!) så på fredag får jag en liten slant. Passar ganska bra med tanke på att jag och Magnus ska på mini-semester tisdag-onsdag. Då blir det Ozzy O i Stockholm. Det ska bli så skönt! Jag skulle ju egentligen inte börja jobba förrän i oktober. Nu blev det en månad tidigare. Jag ska jobba med en ny webb för Lärcentrum tillsammans med två riktigt kompetenta grabbar. Jag får lära mig hur mycket som helst. Fredrik designar, Jonas bygger - och jag ska stå för innehållet.

Igår passade jag på att börja en kurs i bildredigering (photoshop)också. Det var riktigt spännande att sitta i ett klassrum igen och känna den där nyfikenheten på kursinnehåll, "kursare" och lärare. Kursen är bara 8 tillfällen (tisdagkvällar). Lagom. Hoppas det blir kul! Det var ju några år sedan jag var studerande. Sen är det ju lite roligt att få inblick i den värld jag dagligen ska jobba med också (låg lite lågt med att jag jobbade på Lärcentrum).

För övrigt så försöker jag gå ner de där futtiga kilona som är kvar. Har iallafall gått ner det jag gick upp i somras (sommaren ÄR slut nu), så nu är jag tillbaka till där jag var i början av juni ungefär.

Sen är det några idiot-projekt som pågår på våran gård...det skulle vara bra om vi slutförde dem innan vintern är här!! MEN jag och Magnus har inte lätt att få ihop logistiken med ungar, lust, ork, grus, grävning och pengar! Många planer har gått i stöpet pga det ena eller det andra av ovanstående. Sen ställer lagar och förordningar till det hela en aning också. Vi vet inte riktigt vem som äger marken som gränsar till där vi grävt ur (vi kollade kartor och trodde vi rett ut saken...men sen kollade vi lite mer och nu är allt oklart igen)(en utredning skulle gå på ca 25-30 000 trodde lantmätaren)(skjuter det på framtiden) - sen behövde man tydligen bygglov för mur (som vi hade bestämt oss för). Så vi kom av oss lite. Sen att muren skulle gå på sisådär 20 000 kr gjorde ju också sitt till. Nu lutar det åt grässlänt med kant nertill (sten eller trä). Tänk vad mitt lilla projekt med en rabatt på ena gavelväggen kunde leda till... Nä, nu har min timmes lunch passerat. Hann ju faktiskt en hel del.

Kommentarer
Postat av: Marika

...och rabatten som var steg 1 i grävningen är INTE klar heller för den delen!!! ;)

2010-09-01 @ 12:04:52
URL: http://ottossonsfyra.blogspot.com
Postat av: Malle

Marika, vad kul med ett inlägg=) Det känns väl ganska bra att börja jobba igen va? Jag har dåligt samvete för att du inte fick komma hit, jag är en usel vän men jag ska någongång i framtiden gottgöra dig!! puss

2010-09-01 @ 17:11:02
URL: http://mystepsisters.blogg.se/
Postat av: Sofia

Så kul med ett inlägg från dej så man får höra hur ni har det! Gillar =)

2010-09-01 @ 19:21:44
Postat av: Marika

Dumma Malle!!! ...som har dåligt samvete för en sån sak! Jag gillar när du tar beslut som gynnar dig själv bäst!!!! :)

2010-09-02 @ 09:36:17
URL: http://ottossonsfyra.blogspot.com
Postat av: Jenny

Så du har börjat jobba igen! Hoppas det går bra. Hur gjorde ni med era arbetstider förresten? Jag måste oxå börja fundera på vad jag ska göra efter jul. Om jag inte får förlängt vikariat och det känns som om det kan hända. Studier är kanske något...

2010-09-02 @ 09:40:07
Postat av: Lilian

Låter ju hur QL som helst, ditt jobb och din kurs!:o)



Åh, Ozzy var det ju! Vad QL!:o) Hoppas att ni får det "awesome" - som han skulle ha sagt!;o) Eller vänta, han kanske säger excellent...?



2010-09-03 @ 13:01:04
Postat av: Lilian

Jag igen...



Apropå plats 490 i kön, så höll Mathias på att ringa dit i över en vecka utan att ens få en plats i kön, så jag tror att de behöver se över sitt kösystem/antal handläggare el liknande igen...

2010-09-03 @ 13:02:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0