Cellprov

Idag har jag varit och tagit ett cellprov, för övrigt det andra efter min konisering (som jag fick lära mig idag att det heter när man avlägsnar en bit från livmodertappen). Om provet jag tagit idag och det jag isf kommer få ta nästa år inte visar något kommer jag hamna i den vanliga 3 års-rullen igen. Så det är väl bara att hoppas att det är lugnt. Har inte funderat så mycket på det så jag kan inte säga att jag är direkt orolig men när jag satt i stolen idag så kände jag att tankarna flög iväg på hur det kan vara...

Sitter i Bälg för tillfället. Hälsar på mamma och Olle eftersom Elin och Elsa är i Göteborg och Pekka är på nån hunduppkörning i Silinge. Så ikväll är vi alldeles solokvist utan husägare. Kvällen ska ägnas åt att titta på Idol och sy gardiner tror jag. Skönt att mamma är här för då vet man att chansen att de ska bli sydda är större :)

Igår kväll var jag och planerade en möhippa åt en kompis här i Eskils. Eller möhippa och möhippa, vi ska bara umgås några stycken. Sofie vill inte ha något pådrag. Till slut enades vi (nästan) om att åka till Stockholm, äta lunch på nån mörkerrestaurang samt gå på en utställning om den där terracotta armén som hittats i Kina eller var det nu var. Sen ska vi åka tillbaka till Eskils, umgås och laga middag. Det lär nog dra iväg pengamässigt men verkar det bli för dyrt hoppar jag av det hela! Har ju inte så mycket pengar som ni vet...

Tänkte även skriva ned receptet på Budapestbakelsen som jag försökte baka härom veckan. Den blev faktiskt ganska hyfsad trots min miss med sockret!

Vispa 6 äggvitor till skum.
Blanda ner 4 dl strösocker försiktigt.
Blanda ner 150 g malda hasselnötter, ½ dl maizenastärkelse och ½ dl marsánpulver för kokning.

Bred ut på en plåt. (ska visst vara enklare att rulla ihop den om man spritsar ut smeten i längder men det struntade jag i)
Grädda ca. 20 minuter i 175 grader.
När kakan svalnat kan man bre på grädde och hälla på sånt man gillar innan man rullar ihop den. Jag är ju helt såld på hallon men man kan ta vad som helst. Ska man vara riktigt noga så ska man ringla över smält choklad som avslutning men det ids inte jag :)

Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Lilian

Jag håller tummen - hårt!:o)



Ha ha, ja, det där med mammors närvaro -magiskt för det händer så mycket i den!;o)



TACK för receptet!:o) Låter ju hur gott som helst!:o) Perfekt till lördagssvullandet!:oD



Vad gör Elin här, förresten? Hälsa henne att om hon blir sugen på en fika, eller behöver någonstans att bo så är hon välkommen!:o)



Kram



2010-09-28 @ 16:58:53
Postat av: Jenny

Hon är på någon fack-sammankomst. Ska hälsa henne att hon kan höra av sig om hon får tid över :)



Kakan är fantastiskt god! Så gör den på lördag :) Nu ska jag titta på Idol!!!

2010-09-28 @ 20:01:13
Postat av: Madde

Lät ju supergott! Och kanske inte så väldigt svårt, så man kanske kan göra ett försök nångång?!

2010-09-28 @ 20:45:47
URL: http://mystepsisters.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0