50-tal

I helgen hade vi en "nyinvigning" på Medborgarhuset, med 50-tals tema. Eftersom Medborgarhuset är kvar i 50-talets stil, så tyckte vi det passade med en 50-tals fest. Vi började dagen med en liten utställning med tidningsartiklar från 50-talet då det diskuterades om det skulle byggas en samlingslokal i Hammerdal, samt att vi hade lite bilder över Hammerdal från 50-talet. Det är ju helkul att se bilder över byn som den såg ut förut! Man faschineras över hur många hus som fanns på den tiden, och så många olika affärer och verksamheter. Det var minsann en riktigt levande bygd på den tiden. Tyvärr så kan man ju inte säga att byn är lika blomstrande längre....

Men mycket folk kom det under dagen, vi hade även fikaservering, och några äldre personer som kom och berättade lite om hur det var på den tiden, när Medborgarhuset byggdes och vad det var för verksamhet i huset då. Det visades även bio, en boxningsfilm från när Ingemar Johansson boxades mot Floyd Patterson 1959, samt en väääldigt kort film från Hammerdal 1944 då det firades barnens dag. Filmen var kanske 2 minuter lång, och visade ett karnevalståg genom samhället. Man hann tyvärr inte se så mycket, men det var kul ändå!! Mycket folk kom under dagen, riktigt roligt!!

På kvällen var det dans, till Turkey Twisters 50-talsbandet på Medis 25/9-10 och kvällen var hellyckad!! Mycket folk kom, väldigt blandat, med yngre och äldre, och de flesta var uppklädda i 50-tals stil!! Alla va skitsnygga!! :) Bra musik, bra stämning, ja som sagt, en lyckad kväll! 50-tal Jag kände mig på topp hela kvällen!! ;) Det här var ju klänningen jag köpte i all hast i Stockholm innan Eskilstunaresan. Hittade ju även ett par snygga skor här på Kupan, men de gick sönder innan jag ens hann ut genom dörren här hemma.... men då tog jag ett par sköna skor istället!!

Nästa fest blir i januari, och då vill jag se många av Er där!! Det är faktiskt jättekul, vad Ni än säger.....! ;) Kram

Kommentarer
Postat av: Malle

Jag har ju hört att det var en lyckad fest! Jättekul! och angående januari...så sitter jag säkert med näsan i samma bok som jag gör nu för FY vilken seg bok:(

2010-09-29 @ 08:09:01
URL: http://mystepsisters.blogg.se/
Postat av: Lilian

Vad QL!:o) Jätteroligt med lite bilder! Vad snygga ni var!:o) Jag gillar verkligen klänningen! Ja, tänk om man hade kunnat komma... Ngn gång kanske!;o) Det lät ju som ngt man gärna hade sett på dagen också, särskilt den där filmen. Lite fränt att de filmade lite i Hammerdal på den tiden.



Idag gjorde du mig glad, förresten!;o) Kram!



Ha ha, Malle, nu ska vi bli lite mera positiva!:o) Gör så här: Titta i innehållsförteckningen, välj ut ngt som du tycker låter QL (mindre tråkigt???) och börja läsa där istället, så får du kanske lite bättre kontakt! Fortsätt sedan där du "måste" läsa och skumma vidare tills du "lägger märke" till ngt som verkar viktigt - då lusläser du!;o) Kram!



2010-09-29 @ 13:36:20
Postat av: Madde

Va roligt att jag fick göra Dig glad, Lilian!! ;) Kram

2010-09-29 @ 20:14:16
URL: http://mystepsisters.blogg.se/
Postat av: Malle

Tack Lilian, men det hjälper inte! Ungerfär 1000 olika årtal som jag skulle försöka skilja på.... inte lätt för en gammal tant!

2010-09-29 @ 20:29:46
URL: http://mystepsisters.blogg.se/
Postat av: Lilian

Ja, och på måndag gör du mig glad igen, Madde!:o)



Malle: Skit i årtalen och sikta på århundradet istället!:o)

2010-09-29 @ 22:18:02
Postat av: Madde

Ja vi ses snart Lilian! Tjihoo!

2010-09-29 @ 22:21:56
URL: http://mystepsisters.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du blev verkligen fin i klänningen :) Hoppas att folk går på Medis när ni ordnar aktiviteter även i fortsättningen!



Vad är det du Madde gjort som gjort Lilian glad? Jag blir ju nyfiken!

2010-09-29 @ 23:09:08
Postat av: Jenny

Missade att skriva i mitt namn, men det är alltså jag som tyckte det sista :)

2010-09-29 @ 23:09:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0