Jag måste ju bara skriva!!

Först vill jag berätta att jag faktiskt är in på den här bloggen och läser inlägg lite titt som tätt. Jag kommenterar inte speciellt mycket och ofta - men jag LÄSER och tänker på mina härliga vänner...men jag har inte ro i kroppen att skriva något själv. Det känns inte alls nyttigt med det liv jag lever för tillfället. Jag vet bara inte riktigt hur jag ska göra för att komma ur det. Mina tankar snurrar i 180 knyck - dygnet runt...men kommer jag fram till något vettigt??? Jag har miljarder med saker att uträtta...men jag kan inte påstå att jag får något gjort. Jag försöker att umgås med framförallt barna på de timmar som utspelar sig från det jag kommer hem från jobbet och till dess de lägger sig...men är jag riktigt närvarande???! Sen har vi då den där stunden från ca 20:00 och till dess JAG slocknar. Då ska jag göra alla vardagsbestyr, avhandla ditten och datten med Magnus, planera, strukturera, logga in och logga ut på 40 olika konton här och var - kolla Idol - och egentligen gå ca 7000 steg. Det fuuuunkar inte! Är det här min verklighet nu?

Två helger på raken nu har vi haft barnvakt för att kunna slutföra "grus-jord-sten-stolp-projektet" Idag tror jag vi gjorde bokslut på det mesta - och insåg att det får bli i april-maj nästa år som vi blir HELT färdiga. Nu är det lite-lite-lite fix kvar som vi MÅSTE hinna med innan snön...men jag tror vi ska lyckas. Jag tänker INTE starta några nya projekt förrän tidigast 2014!!!! Jag är en typisk dra-igång-projekt-men-inte-orkar-slutföra-dem människa. Fy fan vad tur att jag har Magnus. Jag tror egentligen att vi kompletterar varandra perfekt i det avseendet. Han tar över där jag lägger av. Jag vet ju det att jag lägger av när jag känner att jag kör fast - att jag inte längre har koll på vad jag gör. Jag gillar utmaningar men inte när de blir mig övermäktiga. Tyvärr har jag känslan av att det mesta är mig övermäktigt just nu - familj, jobb...och jag själv. MEN jag gräver inte ner mig för det...utan lämpar över det mesta på Magnus istället. Mitt fokus ligger på jobbet. Hmmm!

Kommentarer
Postat av: Madde

Ja, tänk om man inte behövde jobba så mycket!! Men försök å ta det lugnt, va på jobbet när Du är där, och lämna jobbet när Du kommer hem. Man behöver inte hinna allt hemma heller. Men jag förstår lite hur Du känner, här har det varit lite kaos också, med renoveringen hemma som inte är färdig än, det har tagit en väldans tid, men nu är ungarnas rum nästan klart. Har flyttat in lite möbler och grejer idag, men de sover fortfarande nere. Å lillskrubben är klar, så nu ska vi ta tag i vårt sovrum. Å så fick jag dammsugat och skurat på nedervåningen idag så det känns skönt. Tror det är mååånga veckor sen sist...!



Men som sagt, ta de lugnt och slappna av när Du är hemma. Vi ses någe! Kram

2010-10-03 @ 21:28:17
URL: http://mystepsisters.blogg.se/
Postat av: Malle

Kan bara hålla med Madde, och fundera inte så mycket! livet blir så jobbigt då...kram

2010-10-04 @ 08:24:03
URL: http://mystepsisters.blogg.se/
Postat av: Jenny

Vi har ju den här bloggen eftersom vi inte bor så nära varandra längre. Ibland har man inte tid att uppdatera så mycket och då är det ju så. Så ha inte dåligt samvete för det! Att det snurrar mycket är väl inte heller så konstigt! Det är ju ett tag sen du jobbade och det tar ett tag att komma in i det, tror jag iaf :) Livet ska kännas roligt att leva (nästan) jämt, det är min devis! Men glöm inte att du jobbar för att kunna leva, inte leva för att kunna jobba! Kram

2010-10-05 @ 20:58:28
Postat av: Lilian

Mycket bra ord där Jenny, om att jobba för att leva! Det behöver man komma ihåg ibland!:o)



Förstår att du känner dig lite snurrig nu, men tankarna kanske lugnar ner sig då det börjar bli rutin istället för massor av information och saker för hjärnan att processera. Man kan bli galen av alla tankar, men du, jag tror att det kommer att bli bra i slutändan! Du är ju BRA!!!:O) Sen är det ju jätteskönt att ni kompletterar varandra, du och Magnus! Krams!

2010-10-07 @ 14:12:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0