Sovmorgon

Tänk att känslan av att ha sovmorgon kan få mig på så bra humör som det tydligen gör! Jag känner mig lycklig direkt jag kliver upp. Jag ogillar starkt att kliva upp tidigt på morgonarna (och då vet jag att jag inte ska klaga i jämförelse med er andra), så mycket att jag nästan blir förbannad på riktigt då klockan ringer. Samtidigt är jag otroligt glad och lättad över att slippa rusa iväg på morgonen och behöva riva upp Julian ur sängen, för jag vet ju hur sur han också är om man väcker honom (kan väl aldrig vara så att han ärvt min och Mathias morgontrötthet???;o)). Dessutom hur sen jag skulle vara varje dag. Jag skulle vilja ha ett jobb där man inte börjar före 9 iaf, men jag undrar hur man ska övertyga skolstyrelsen att det bästa vore att skolan var mellan 9-14 på dagarna istället för 8-16???;o)

Skämt åsido, idag har jag i af haft sovmorgon skönt nog och ska snart kliva upp och äta frukost. Om ett tag kommer våra Lönnhultare och hälsar på, så det ska bli roligt!:o) Det var ett tag sedan sist, men avstånd och tid är en svår kombination som vi alla vet.

Imorgon kommer Göteborgsfamiljen och då ska vi ha pysseldag/kväll:o) Förra helgen drog jag upp julgardinerna, men känner att jag borde gjort det redan i början av november istället (som jag gjorde ifjol). Att sätta upp ljusstakar och julgardiner gör att tråkmånaden november blir lite roligare tycker jag. Sen vill ju jag ta ner allting efter nyår, så att det blir ljust och "nytt", så jag kan ju alltid hitta sätt att rättfärdiga det tidiga gardinuppsättandet ;o)

Bara en månad kvar känns jättepositivt tycker jag!:o) Dessutom är vi uppbokade typ både lördagar och söndagar under hela december mest, så det lär nog gå snabbt. Saknar er också!

Nej, nu knorrar magen att den vill ha frukost... Bamsekramar!




Kommentarer
Postat av: Jenny

Hade också sovmorgon i morse! Sov ända till 9:05 och det var länge sen :) Skönt! Om jag hade fått frågan förut hade jag också önskat att få börja jobba kl. 9 men efter tiden här i Eskils, när jag kan gå på jobbet, tycker jag att 8 är en utmärkt starttid :)



Vilka är Lönnhultarna?

2010-11-27 @ 12:30:48
Postat av: Lilian

Ja, sovmorgon är sååå härligt!:o) Hi hi, ja, just det ja, din chans till sovmorgon försvann ju förra helgen...;o)



Att kunna gå på jobbet är ju toppen, men jag skulle ändå vilja börja 9. Jag är typ B-person helt enkelt ...men ngn ska ju vara det oxå;o)



Lönnhultarna träffade du på vårt bröllop. Jag läste första och andra terminen med henne här på GU, men sedan kände hon att hon nog inte ville bli gymnasielärare. Vi hade väl kanske inte hamnat i samma klass iaf om hon hade fortsatt i o f s, med tanke på hur det är uppbyggt. Jag tycker väldigt mycket om henne i af!:o) Eller hela familjen!:o)

2010-11-28 @ 21:06:06
Postat av: Jenny

Haha, missad sovmorgon var ordet! Har hon nåt namn? Tror jag har kommit på vem det är :-)

2010-11-29 @ 00:11:09
Postat av: Lilian

Nora och Johan heter de :o) Nu har de också en liten 11-månaders som heter Edvin. En riktig liten gullsnutt!:o)



Igår hade vi äntligen spelkväll med ett par kompisar:o)

2010-11-30 @ 19:03:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0