Skiftande arbetsuppgifter

Som lärare har man helt klart skiftande arbetsuppgifter!

Idag har jag hunnit med att bygga ental och tiotal, läsa högt ur Ronja Rövardotter, arbeta med multiplikation, till slut (efter mycket jävelskap) koppla ihop projektorn och visa reflexfilm, lösa en megakonflikt, trösta gråtande storebror, peppa och motivera de tidigare kombatantterna till att be varandra om ursäkt, hålla i kompisstödjarträff, få vansinnigt förbannad kille att inse sina fel, gå med tidigare förbannad - numera skamsen pojke - och be om förlåt till 3 vuxna och 2 tjejer, maila iväg kortfattad nulägesbeskrivning av pojkes situation inför eventuell placering på resursskola samt slutligen lyssna på högläsande elever.

Och jag kan bara konstatera att jag har världens bästa jobb :)

Ikväll har jag varit barnvakt åt Olle för Elin och Pekka är ute och äter farsdagsmiddag. Vi har haft jättemysigt! Han har inte sagt "tack, tack" ännu vilket mest troligt betyder att han somnat med vällingen i handen. Men vill inte gå upp ännu ifall han inte somnat.

Läste ut Paganinikontraktet av Kepler igår så nu är jag på jakt efter en ny bok. Tips?
Kram

Kommentarer
Postat av: Malle

Tyvärr inget tips! Jag vill ju fortfarande läsa " mitt liv med saddam" men den finns inte i pocket så det blir vackert till att vänta!

2010-11-24 @ 21:01:05
URL: http://mystepsisters.blogg.se/
Postat av: Malle

hmm, funkar det nu tro?! Kunde inte skriva kommentar nyss:( Inga bra förslag har jag på bok! Jag vill ju läsa " mitt liv med saddam" men den har ju inte kommit på pocket än!

2010-11-24 @ 21:33:37
URL: http://mystepsisters.blogg.se/
Postat av: Malle

nu kom båda in:)

2010-11-24 @ 21:34:13
URL: http://mystepsisters.blogg.se/
Postat av: Lilian

Ja, du har ju verkligen ett omväxlande jobb!:o) Och när jag läser vad du gör så blir jag bara mer säker på att de aldrig kommer att vilja släppa dig där!



Hur var Paganinikontraktet? Ngt du rekommmenderar?



Kram!

2010-11-24 @ 22:05:36
Postat av: Jenny

Härligt kommenterande Malle :)



Paganini var helt okej, men inte sådär superbra. Tyckte bättre om Hypnotisören!

2010-11-25 @ 18:00:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0