Numera frisk

Skönt är det! Efter några dygns sjukdom har jag äntligen blivit frisk och det är tur. Tror jag hade blivit knäpp av att behöva ligga en dag till för att man inte orkar nåt. Det enda vettiga jag gjort är att läsa ut en bok av Harlan Coben som var himla bra.

Igår var det så dags att börja leva igen och det skedde med besked! Vaknade strax före 7 och klädde mig för en dags representation för SöFF. Drog sen iväg till Vilstahallen för att jobba i sekretariatet på DM i Fustal för pojkar och flickor 17. Segrare blev Buskhyttans IF och IFK Nyköping.

Sen hastade jag hem och snyggade till mig för att avsluta kvällen i goda vänners lag. Vi hade planerat en fruhippa för en tjej som heter Sofie som gifte sig i september. Av förklarliga skäl kunde jag inte vara med under dagen men kvällen hann jag med och det var nog det bästa. De andra hade ätit frukost tillsammans, åkt till Stockholm och tittat på terracotta armén innan vi alla samlades i Bälg för att laga middag tillsammans.

Har ju lärt känna en tjej som jobbar på café och hon hade gjort en meny som hette duga! Till förrätt åt vi räkbruschetta och den var supergod! Vi blandade försk basilika, parmesanost, coctailtomater, räkor och färskost som lades på bröd som rostats i ugnen. Brödet hade vi penslat med olivolja och vitlök först. Till huvudrätt åt vi halstrad lax på en bädd av färsk spenat tillsammans med sparris och potatiskaka. Så fantastiskt gott!! Min favorit var potatiskakan. Vi fräste potatis, smulade sen ner chevré och hällde på lite grädde innan allting hälldes i en ugnsform och ställdes i ugnen ett tag. Till efterrätt var det brownie med vit choklad och valnötter som såg helt fantastisk ut. Den smakade jag inte... Har ju gjort ett sötsaks-statement som ni vet!

Vi åt jättesent så jag höll på att dö av hunger! Tror klockan hann bli 21 innan förrätten ställdes fram på tallrikarna. De andra hade ju ätit sen lunch samt fikat bullar och kaffe medan jag bara ätit en usel lunch strax före 12. Har gjort mer förändringar angående kost och träning som jag kan berätta om sen nån gång. Men maten var väl värd att vänta på som ni kanske förstår :) Efter att vi ätit satt vi och pratade och hade allmänt trevligt ända till halv ett. Kvällen avslutades med att vi bestämde att detta ska göras fler gånger. Kommer bli svårt att komponera en meny som kan bräcka Steppas, men man får väl göra ett försök :)

Nu ska jag prata med Elin och göra ett förslag på serieindelning på div. 6 herrar till mötet imorron.
Kram

Kommentarer
Postat av: Malle

Kan man inte få recept på allt det goda, jag har helt slutat laga mat som det känns och jag skulle behöva få lite hjälp på taven att komma igång igen. Kram

2010-11-14 @ 14:14:16
URL: http://mystepsisters.blogg.se/
Postat av: Madde

Ja de lät ju supergott! :)



Skönt att Du e frisk igen! Kram

2010-11-14 @ 15:53:21
URL: http://mystepsisters.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0