Jobbaholic!

För att jag ska kunna klaga lite sen så ska jag slänga in lite positivt till att börja med! :) Jag har underbara vänner som fyller den här bloggen med härliga inlägg och får mig att le stort!!! Det känns så otroligt bra att kunna gå in lite snabbt och läsa vad ni skrivit...och så känns det inte längre som det är veckor sedan vi pratades vid sist!! Hjärta er! Tack också till momma & moffa som är här och har "tagit över" kommandot över vår lilla sjuka familj. Sjukdomarna har bara löst av varandra nu och när BÅDE jag och Magnus blev rejält risiga samtidigt så fick vi ta hjälp utifrån!! De kom med uppkavlade ärmar och kylboxen laddad - härligt!

Normalt skulle det ha varit jätteskönt med två veckor hemmavid - att få tillfriskna i lugn och ro och inte ha några andra måsten än att få på ungarna kläder, borsta några tänder och utfodra de små liven - och mysa ner sig under en filt i soffan och njuta av "Madicken, Ronja Rövardotter, Alfons Ååhberg och de övriga" MEN jag har istället jagat en par, tre, fem deadlines och har befunnit mig på vindskontoret och lyssnat på musik i hörlurarna - för att försöka koppla bort att jag överhuvudtaget har en familj!! :( ...sen har jag - samtidigt som jag fått springa till den vita fotöljen titt som tätt - morsat på min man och mina barn...och sen satt mig vid datorn i hemma-kontoret igen! Kalle skriker på mig ibland: - Mamma, kom ner!! Det är farligt där uppe!!! :( Inte nog med att jag jobbat kontorstid...jag har också jobbat över på kvällar och nätter! Så fort barnen somnat har jag fortsatt att jobba...och inte vet jag om det ens har blivit något gjort!!! Nä - fy! Nu vill jag snart bara vara mamma!!!

Jag har föressten bytt stegräknare! Jag visste ju att min livsstil med stillasittandejobbviddatorn inte skulle generera speciellt många steg...men mitt resultat har verkligen varit uselt! ...så när jag blev anmäld till en stegtävling för jobbet så körde jag med båda en dag...och OJ!! Jag kan med gott samvete lägga till en hel del steg på mitt resultat i november. Den gamla hade missat att registrera typ var tredje steg! :)

Nä - nu ska jag jobba lite...magsjukan är över men nu har jag fått barnas hosta/ont i luftvägar istället.


Kommentarer
Postat av: Madde

Usch, de låter inte bra. Varken med sjukdomar eller en massa jobb!! Hoppas Ni blir friska snart så vi kan ses. Å att de inte e lika mycket med jobb för Dig framöver..! Kraaam

2010-11-20 @ 20:44:16
URL: http://mystepsisters.blogg.se/
Postat av: Malle

Ojojoj! När kommer det att lugna ner sig tror du?!

2010-11-20 @ 21:11:59
Postat av: Lilian

Men vännen! Vilket slit och vilken stress med allt!:oO Hoppas verkligen att det lugnar sig snart, så att du kan få njuta av att du har en familj också!



Bamsekramar till dig och dina!

2010-11-22 @ 14:03:05
Postat av: Jenny

Ja, jag tycker inte heller att det låter så kul!Men om du jobbar så mycket övertid/hemma borde du ju få igen den tiden??!



Annars tycker jag att du ska fundera över frågan - "jobbar du för att leva?" eller "lever du för att jobba?".

2010-11-22 @ 19:40:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0