höstlov 2

Nu har jag sagt hej då till grabbarna så nu hinner jag skriva klart inlägget jag började på förut.

Förutom att träffa några av er en kväll till så hann jag med mamma, pappa, Lio, Guns, Challe, Magda och Malin Eriksson. En annan höjdpunkt var att åka till Ö-vik med morbror, Modo och Evald och se Modo besegra kaffegänget från Gävle med 4-3.

På lördagsmorgon var det så dags för första etappen i hemresan. Vi hade packat ihop kvällen innan så när vi vaknade (lyckades för övrigt få Olle att somna om) på morgonen klev vi upp, åt frukost och lastade in det sista i TYA. Elsa fick en dubbeljattsnutt och sen bar det iväg och till både mammas och mosters stora lycka sov hon ända tills vi svängde in på Wallerstedtsgatan i Sundsvall.

Väl där lämnade vi Minata och Olle med Ibbe och sen drog vi ner till Tant Anci och Fröken Sara och åt en god lunch. Har hittat ett nytt supercafé om man vill fika, Ankan är ju mer för mat, så dit gick vi sen och handlade med oss lite grejer. Jag tog en Budapestbakelse, Elin en mörk chokladmousse och Gika en vit chokladmousse. De smaskade vi upp efter middagen och jäklar vad gott det var. Nu har jag dock bestämt att det ska bli lite mindre med sötsaker för min del ett tag. Ska försöka i en månad, får se om det märks nåt på vågen.

På söndagsmorgonen gjorde vi samma procedur med packning och Elsa så strax före 10 bar det iväg mot Eskils. Elsa sov till strax före Hakke gård så där gjorde vi första stoppet. Olle fick springa av sig lite där inne, vi åt allihop och 90 minuter senare drog vi iväg igen. Nu sov hon till strax Hedesunda för er som vet var det ligger efter vägen. Så i Tärnsjökorset gjorde vi nästa stopp. Jag och Elin drack kaffe, Olle fick en klubba och Elsa fick mera käk. När vi åkte därifrån satte sig Elin i baksätet och då var hon nöjd med lite lek och sång. Så hemfärden gick hundra gånger bättre än ditresan :)

Igår var jag allmänt seg men det var himla kul att träffa grabbarna igen. Jag har planerat likabehandling som tema den här veckan och det är kanske lite lagom jobbigt för dem när de varit lediga en hel vecka. Idag har vi bl.a. tittat på Bäst i Sverige och jobbat med den. Jättebra!!

Ska alldeles strax åka hem och slänga i lite tvätt, sen tror jag att jag ska kolla vad Jack och Elsie gör. Sen måste jag bara säga att livet känns alldeles otroligt roligt för tillfället! Tycker det är så skönt att leva och det var så roligt att få träffa er. Tur att det inte är så länge till 28 december.

Kram igen


Kommentarer
Postat av: Malle

och det var otroligt roligt att få träffa dig och fakiskt hinna umgås med dig lite, mera sånt=)

2010-11-09 @ 15:29:31
URL: http://mystepsisters.blogg.se/
Postat av: Lilian

Wow, vad du har hunnit med!:o) Ja, det var superroligt att träffas! Jag tycker att det borde finnas ngn "supersnabb-bana" som var ihopknuten mellan Göteborg, Eskils, H-dal och Norderåsen så att vi kunde träffas i af en gång varannan helg!:o)



2010-11-09 @ 18:03:07
Postat av: Madde

Ja, jättekul att träffas igen! Å tack än en gång för allt! Puss å kram!



Känner desamma me alla sötsaker och annat, införde igår att det inte ska bli nå onödigt att äta under veckorna, helgerna kan man väl få unna sig nå gott, men veckodagarna kan man ju faktiskt äta lite mindre onyttigt!!

2010-11-09 @ 18:07:28
URL: http://mystepsisters.blogg.se/
Postat av: Jenny

Wow yeah wow Lilian! Vi bygger en lina :-) Sen är det väl du Madde som ska ha tack, utan dig hade vi inte fått anledning att träffas förra helgen!

2010-11-09 @ 22:12:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0