Fruhippa

En fredagkväll i oktober kom det 9 trevliga tjejer hem till mig på besök. De hade med sig en otroligt vacker klänning som jag skulle ta på mig, samt en tjusig stråhatt. Jag fick även en ring fastkedjan på handen, inte lika vacker som den jag har på ringfingret nu, och heller inte lika liten..... ungefär i storlek som en rockring, för det var just, en rockring.
Vi satte oss i bilar där det intogs lite fika och dryck. Jag hade fått en välfylld flaska runt halsen, med väldigt god saft... Några ytterligare läskflaskor blev också tomma. Vi kom till slut fram till Östersund, och sporthallen, där vi mötte upp med ytterligare 3 kära vänner, och såg sen Jämtland Basket få spö av Sundsvall dragons. Som tur var, så var det fullt schema på plan i halvtid, så de hann inte med att få upp mig på planen för att skjuta straffkast.....
Efter matchen gick vi ner till O´learys för att äta en bit mat. Det var väldigt god mat, jag åt tequilapasta... Jenny, jag saknade Dig till tequilan!! ;) Efter maten och en mojito gick vi till Plaza i stället, för att rocka loss lite på dansgolvet. Lilian, my dancepartner, saknade Dig också...! Men den enda jag egentligen lyckades ragga upp, var en något berusad medelålders kvinna som inte ville krypa ur min rockring...! Kändes lite besvärande efter en stund, så vi lämnade hångelgrottan.... för att lyssna till Smalare än Thord. De rockade loss, och självaste Thord kom in i min rockring och frågade om jag var lycklig med "Pelle" som han hörde i stället för Kalle...

Sedan var vi ganska nöjda, både i öronen och i benen, så vi lämnade Östersund för denna gång och begav oss mot Hammerdal igen.... en rätt trevlig kväll blev det faktiskt! :) Tack alla Ni som var med! :D

Kommentarer
Postat av: Lilian

Ja, det lät som att ni hade roligt verkligen! :o) Sitter här och skrattar för mig själv när jag tänker på rockringen :D - och den där kvinnan ...ha ha, jag hade viljat se alltihopa! Och önskar att jag också varit där och rockat loss med dig!:o)



Kramar!

2010-11-12 @ 13:41:27
Postat av: Anonym

Jäklar vad du rasslar loss inlägg nu Madde :) Keep up the good work!! Jag hade gärna varit med, hoppas att du fick något tequilasällskap ändå. Gissar att både Marika och Malle ställde upp, de gillar ju tequila nästan lika mycket som mig!!

2010-11-12 @ 18:29:13
Postat av: Jenny

När jag kommenterar via mobilen så trillar mitt namn bort :(



Men ser ni ett namnlöst inlägg så vet ni ju att det är jag :)

2010-11-14 @ 10:56:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0