Riga ur Maddes minne

Jag håller med om att det bästa med resan var att bara få umgås med sina härligaste vänner i några dagar! Att få träffas tillsammans och glömma vardagen för ett tag, fnittra bort några timmar över några goda hälsodrinkar (jo, det var en massa grönt i, å någons drink blev visst även alkoholfri!!). Å som sagt minnas gamla goda tider!!

På natten mot lördag kollade jag och Lilian in nattlivet på stan, vi var nog in i varenda nattklubb som fanns! Nä, kanske inte alla, men vi var säkert in på en 7-8 st, eller? Vi minglade in till dansgolven, och dansade runt lite till både kända discodängor och helt okänd, förmodligen lettisk musik! Det som var bra var ju att det var ju inget inträde på nåt ställe! Inte vad vi såg i alla fall! Vi provsatt även hångelhörnan, dock utan hångel… Sen efter nära 22.000 discosteg, kröp vi ner i våra sköna hotellsängar vid 4.30.

Kl 7.30 lördag morgon knackar Malle på hotelldörren och jag flyger upp och öppnar, för att bara fundera på vad Malle egentligen pratar om. Jo, det var bastu och jacuzzi som gällde kl 08.00. Ok, skönt, vi åkte ner till spa-avdelningen, men bara för att möta en iskall bubbelpool… Vi satt i den 110-gradiga bastun i 5 minuter och sen gick vi och duschade.

Nu är det bara att börja om och trampa på, för nu har vi nästa resmål i sikte!! Jag längtar!! Kraam!


Kommentarer
Postat av: Lilian

Tycker att nattklubbarna i Sverige har lite att lära av de i Riga, för det skulle nog bli lite mer rörelse mellan ställen och på folk om det var fritt inträde här också!:o)



Ha ha, jag fattar fortfarande inte att du orkade kliva upp sådär tidigt på lördagsmorgonen!:o)



Jag längtar också!!!:o)Krams!

2010-05-23 @ 00:48:47
Postat av: Madde

Du va ju inte så långt efter på morgonen själv!!



Ja, vi får föreslå fritt inträde på krogarna!! :)

2010-05-23 @ 22:17:21
URL: http://mystepsisters.blogg.se/
Postat av: Marika

...det gäller bara att hitta rätt parti i höstens val. Tror ni inte att Folkpartiet vill införa fritt inträde??! ;)

2010-05-24 @ 11:31:15
Postat av: Jenny

Haha, så FP har lagt ett förslag om fritt inträde på krogar också?! Dom är verkligen folkliga, förtjänar nog en bunt röster...

2010-05-24 @ 12:08:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0