Riga ur Jennys synvinkel

Nu är det fyra dagar sen jag kom hem från Riga. Tänkte berätta lite om vad jag tycker var det bästa med vår resan.  

Det är svårt att välja, för det mesta var jätteroligt. Men om jag ska försöka plocka ut några saker så är min nummer ett att jag fick umgås med mina bästa vänner i 4 hela dagar! Det är skönt att veta att jag har er även fast ni bor långt bort. Våra samtal har ändrat karaktär under åren och jäklar vad kul det är att minnas tillbaka på saker vi upplevt tillsammans.

Nummer två är nog torsdagens parkhäng. Vi hade letat oss ner till gamla stan och hittat en affär där vi kunde handla lite alkoholhaltiga drycker, ost och salami. Sedan gick vi och satte oss i parken bredvid ån. Tiden gick fort när vi åt, drack och pratade. Kul med killarna som kom förbi och undrade om vi hade något vi kunde byta bort. Vad hände egentligen med lip glosset Marika? Har du kvar det?

Nummer tre är alla mysiga uteserveringar och restauranger vi besökte. Min godaste maträtt var nog ribsen på TGI och de frozen strawberry margarita som jag drack på första Double coffée stället vi var på. Timmen efter long island ice tea är också något som jag minns med lite extra glädje. Vi vet hur man förbereder sig bäst inför shopping, eller hur :)

Slutligen har jag bara en sak att säga och det är att jag ser fram emot nästa resa!!
Kram


Kommentarer
Postat av: Malle

2010-05-20 @ 21:36:18
URL: http://malleblixt.blogg.se/
Postat av: Lilian

Underbar resa!!!:o)



Jag tycker att vi skulle kunna få sitta i en park och surra sådär en gång i veckan minst!;o)



Miss you!:o) Kram!

2010-05-23 @ 00:42:56
Postat av: Marika

Ha ha! Jag slängde faktiskt mitt inbytta lipgloss. Nog för att staden är fräsch - men jag tror inte detsamma om invånarna! :)

2010-05-24 @ 11:33:40
URL: http://ottossonsfyra.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0