Paldies vänner!

...eller Balldisch om ni så vill! :) Det var så underbart att vårt enda och mycket tappra försök till lettiska kunde bli så fel. Det var nog meningen att servitören på DoubleCoffee skulle göra det han var bäst på - servera drinkar (läs sallad och bärkompott) och inte lära ut språk. Ingen vet vad han tjänar på en månad...men jag tror att de flesta som serverat "Stepsisters" känner sig rätt nöjda med drixen. Eller iallafall en tredjedel av de som serverat oss. Eller åtminstone två av dem. Eller var det bara lill-killen på T.G.I.F. som fick bra med dricks? Helt klart är att jag gillar att äta och dricka gott. Ju billigare destå godare. I Riga hade man faktiskt lyckats med att servera otroligt god mat. Allt vi såg av stan var snyggt, rent, nytt och fräscht (nästan överallt). Jag har absolut inget att klaga på. Drinkarna var tyvärr nästintill alkoholfria (vi hade tjänat 1 LVL per glas om vi hade följt Maddes exempel)...men det spelade ingen roll för det var bara så HÄRLIGT att sitta med mina underbara vänner och dricka drinkar och bara VARA.

Tiden går ju fort när man har roligt och vi hann säkert inte med vad man BÖR hinna med på semester i Riga - men jag känner inte att jag gick miste om någonting. Jag bara fick fick och fick. Härligt sällskap, underbart väder, avkoppling och skojj!

Jag gillade också att hinna slinka in på bio i Stockholm. Det var ju INTE igår precis. Jag minns faktiskt inte när jag var på bio sist. 2007? 2006? Ingen aning. "Familjen Jones" gav mig 1 och en halv timmes njutning. Kanske var det filmen - kanske var det bara ATT jag var på bio. Mysig stund!

...och alla klarade invägningen av väskorna på vägen hem! Tur att de inte bad OSS kliva på vågen. Eller vad säger ni? ;)

Ser fram emot nästa resa.

Kommentarer
Postat av: Madde

Paldies själv!! Ha ha, ja tur att inte vi behövde väga in oss, då hade vi nog haft lite övervikt mot nerfärden!!! :)

2010-05-24 @ 20:39:06
URL: http://mystepsisters.blogg.se/
Postat av: malle

Ja, inte änns den svenska alkoholen innehöll ju den % som det utlovades! Mycket märkligt=)

2010-05-24 @ 21:07:17
URL: http://mystepsisters.blogg.se/
Postat av: Jenny

Haha, den servitören är nog min favorit. Fast han på TGI gick ju inte heller av för hackor :)

2010-05-25 @ 19:17:38
Postat av: Lilian

Ja, men balldish!;o)



Tror han på TGI fick klart mest med dricks...:o)



Hur var familijen Jones?



Kram!

2010-05-25 @ 20:56:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0