Lilian var också i Riga


Hur jag än försöker så kommer Frihetsmonumentet i Riga bara upp åt fel håll...

En nyklippt och fin Malle vid en mysig å som rann igenom den gamla delen av Riga. Jag kan bara namnet Daugava, men jag tror att den är mycket större så det är nog inte den. 



Vi hittade oss en mysig plats i en av parkerna, med fin utsikt utöver ån (Daugava eller ngt annat???). Det hände både det ena och det andra där och vädret skiftade från strålande sol till mera mulet och tillbaka igen osv.


Jag kände det ungefär som att vi var ett gäng kor nyutsläppta på grönbete - lite trötta kor;o) Så otroligt skönt, så himla QL att bara vara och det dessutom med mina underbara vänner!:o)







Ja, det fanns mycket gott på Double Coffee! Det var ett ställe i min smak!:o) Snygg inredning och gott!:o) Jag kollade upp på nätet nu när vi kom hem, för jag tänkte att det kanske kunde finnas någonstans här i Sverige, men det finns tydligen bara i Lettland, Litauen, Ukraina, Kina och ett ställe till. Den där Rock Slide kukan var ju helt vansinnigt GOOOOOD!!! Kuka Rock Slide äter man ju inte varje dag direkt, eller vad säger ni brudar ;o)

Tyckte att det var lite skoj att gå på den där marknaden och kolla också, även om det var mycket samma och samma. Marika hittade ju en jättesnygg sjal som antagligen var handgjord i jättefint material. En gammal kvinna försökte verkligen få henne att köpa den och ville att hon skulle prova den. Tyvärr såg det ut som om Marika var ett får, alldeles vitluddig av sjalen när hon tog av den, så det bidde ingen försäljning för den lilla tanten. Jättefin var den iaf!:o) En del tittande på kartan blev det faktiskt, för man måste ju ha koll på vilket håll man ska gå åt. Vill ju inte hamna på villovägar i skumma områden.




Den äldre delen av Riga, den vi sett, är fantastiskt fin och jag gillar verkligen den vackra arkitekturen! Det var mysigt att det fanns flera små torg, för det bidrog till en lite mer personligare atmosfär tycker jag.

Ha ha ha, jag kan fortfarande börja skratta när jag tänker på den svenska översättningen som man kunde välja att lyssna på under den guidade turen :oD Ibland tappade jag fokus på det som de verkligen berättade bara för att jag började tänka på vilket ord det var hon kunde ha sagt...





(och helt plötsligt så började datorn/programmet/blogg.se registrera att jag vänta på bilderna som jag tagit på höjden?)


Fem riktigt bra vänner laddade för att ha en superQL kväll!!!-som alltid!!!:o) :o) :o)





TGI Friday var ju kanon! Supergod mat! - Madde och Marika skulle ju såklart vara värst och beställde in ett jättetorn var, så dem såg vi knappt förrän de ätit upp.  Jättegott att dricka! - och stort, för Malle försvann nästan bakom sin jättedrink. Lite för stort kanske, för efter ett tag kunde Jenny inte dricka mer.  Det var efter det som Madde och jag "gjorde stan" medan de andra gick hem. Min kamera fick åka hem med brudarna för säkerhets skull, men den hade visst haft lite äventyr utan mamma:

en snygging hade fastnat först...
...och sedan den ena med två andra.

Ja, det här blir ju mitt klart längsta bidrag hittills, så jag hoppas ni orkar kolla igenom bilderna!:oP







Bye bye Riga och tack för en underbar weekend!:o) Tack mina brudar också!!!:o) Tack Mathias för att du jobbade för mig så att jag kunde åka och Julian som lät mamma åka!!!:o) Love you all!!!:o)

Ha ha, började nästan låta som ett fylletack nu, men jag är spiknykter och menar det verkligen!:o)

Bamsekram!!!

Kommentarer
Postat av: Malle

Underbart att se vad vi gjorde och vad vi åt och drack, jag blir alldeles varm i hjärtat=) och snart ses vi igen och det känns så himla skönt!!

2010-05-25 @ 20:50:09
URL: http://malleblixt.blogg.se/
Postat av: Marika

Vilket super-duper inlägg Lilian!! Så kul! Ja inte länge till nästa gång nu! :)

2010-05-25 @ 21:10:06
URL: http://ottossonsfyra.blogspot.com
Postat av: Hanna Nytomt

Men vilken resa ni ser ut att ha haft! Super skoj och bra inlagg Lilian! =)

2010-05-25 @ 21:25:30
URL: http://hannaslifeinireland.blogspot.com
Postat av: Lilian

Vi hade det ju toppenbra helt enkelt!:o)



Vi har ju en vallgrav här i Gbg som kan vara istället för den i Riga ;o)



Ja, Hanna, det var suveränt!:o)

2010-05-25 @ 21:41:19
Postat av: Helena

Guuu sicken snygg sida men finfina foton :)

Å trevligt att träffa på er alla på marknaden - skumt!

Hehe - double coffee fick sig några besök av mig oxå. Suveränt goa gosaker :p

Kramar!!

2010-05-25 @ 22:06:59
Postat av: Jenny

2010-05-26 @ 19:59:09
Postat av: Jenny

Hmm, man får visst inte trycka på enter för att komma vidare i kommentatorsfältet... Man lär sig något nytt varje dag :) Vad roligt med bilder! Du är duktig Lilian! Jag måste fixa till min kamera igen!

2010-05-26 @ 20:01:15
Postat av: Lilian

Tack :o)



En fråga: Jag skrev infotitlar till många bilder, men om jag för muspilen över dem så kan jag inte se dem...?:o( Kan ni det?



2010-05-26 @ 21:08:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0