Gävle

Jag har haft jättekul i helgen! Elin och jag drog iväg runt 15 i fredags, kändes som ett bra ställe att åka till eftersom vi alla fyra hade lika långt. Förutom Lio förstås, hon har ju faktiskt 20 mil till Sundsvall oxå! När vi anlände hade Gika och Lio redan kommit fram. Vi checkade in och jag bodde med Gika. Vi var skithungriga alla 4 så vi gick direkt ner till restaurangen.

Satt och pratade tills klockan var 1:00 innan vi gick och la oss. Jag och Gika fortsatte prata en timme till innan vi somnade. Jag vaknade av mig själv kl. 8 på lördagen och då vaknade även Gika så vi var relativt snabba ner till frukosten. Mätta, nöjda och glada drog vi sen ner på stan. Jag provade skor ända tills jag kom på att jag inte skulle handla några för jag tror jag kommer hitta ett par i Riga :) Elin köpte ett par skor, Gika ett par springtights och Lio kammar. Vi åt en jättegod lunch på ett café som hette Mingel och Bar. Därefter drog vi vidare på caféjakt och slog oss till slut ner på Coffeehouse by George. Satt där och pratade bra länge innan vi drog vidare till hotellet igen. Åt middag på hotellrestaurangen igen, Gika har ju 25% på allt. Vi försökte vara vakna länge men alla var ganska trötta så 1:00 gick vi och la oss.

Idag vaknade jag och Gika 8:45 av att Elin knackade på dörren, hon är den som är mest morgonpigg av oss. Gika tyckte det var fantastiskt att få sova en hel natt :) Vi åt frukost och sen drog vi ner på stan igen och letade reda på ett annat café som hette Coffeelounge där vi satt och surrade till kl. 15. Sen drog Minata för mycket så vi bröt upp och började köra hemåt. Jag och Elin var framme i Bälgviken kl. 17:20 och då hade Pekka lagat mat så vi fick slå oss ner vid dukat bord. Jag kan inte klaga på matintaget den här helgen, haha!

Nu har Elin just gått upp med Olle så jag får se om vi kan fortsätta på tribellon vi påbörjat.

Längtar tills vi ses!
Kram

Kommentarer
Postat av: malle

Längtar=)

2010-05-09 @ 19:55:14
URL: http://mystepsisters.blogg.se/
Postat av: Madde

Låter som en härlig helg!! Tror säkert att vi får en bra helg vi oxå! Jag längtar å!! :)

2010-05-09 @ 19:58:35
URL: http://mystepsisters.blogg.se/
Postat av: Lilian

Vilken toppenhelg det låter som ni haft!:o)



Längtar också jättemycket!:o)

2010-05-09 @ 22:14:59
Postat av: Marika

Härligt härligt!

2010-05-10 @ 22:06:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0