Uppdatering från Sörmland

I måndags hade barnen ledigt och vi lärare hade studiedag, himla lyxigt dom har det är i Sörmland :) I alla fall så jobbade vi med skriftliga omdömen på förmiddagen. När det var dags för lunch åkte jag och några till ner på stan och åt på Bamboo city, en kinesisk restaurang som hade århundradets bästa buffée! Mätt, nöjd och glad åkte vi tillbaka till skolan för att lyssna på Gunnar Höistads föreläsning "Att upptäcka, stoppa och förebygga mobbning". Väldigt intressant och jag hoppas den medför att personalen på min skola tar sig i kragen och blir bättre på att jobba med dessa frågor. Som ni vet tycker jag det är under all kritik!

Med grabbarna går det bra, många av dem gör små framsteg hela tiden. Ibland glömmer jag nästan bort hur det var i början. Allt går så himla mycket bättre nu jämfört med tidigare även om det fortfarande finns många saker att jobba med! Mycket roligare att fokusera på det som går bra än det som går dåligt och jag tror jag håller på att lyckas sprida min optimism både hos grabbarna själva, deras föräldrar och andra lärare på skolan som förut bara pratat negativt om dem! För tillfället håller vi på att jobba med elektricitet och det är skitspännande. Jag lär mig grejer samtidigt som jag ska lära ut saker till dem. (en av fördelarna med att vara lärare)

I måndags fick jag ett ynkligt mess från Elin som undrade om jag inte kunde komma ut till henne efter jobbet för att ta hand om Olle så hon fick vara sjuk! Olle har åkt på någon lustig magsjuka som han inte blir fri ifrån! Han var på öppna förskolan i fredags och kräktes första gången i lördags. Sedan kräktes han även på söndagen för att må lite bättre på måndagen. Men då blev som sagt Elin sjuk. Inte så att hon kräktes men hade feber och mådde som ett as. Pekka är på hundkurs i Karlsborg och han hade blivit sjuk på vägen ner på söndagen. Jag åkte dit efter jobbet och underhöll Olle medan Elin låg i soffan. Igår morse kräktes Olle igen! Idag tror jag han har mått lite bättre som tur är och Elin är nästan alldeles frisk. Jag verkar ha stålmage och får vara frisk :) Hoppas jag iaf! Peppar, peppar, ta i trä ska man kanske säga ;)

Hoppas verkligen de blir friska för i helgen väntar vi besök. Gika och Minata ska komma och hälsa på. Det var meningen de skulle kommit redan igår men hon bestämde sig för att skjuta lite på besöket för att låta Elin och Olle friskna till. Mamma ska också komma. Hon är i Egypten med Christin, landar på Arlande imorron nån gång. Så hon kommer väl sättande på lördag eller nåt. Tobbe, Sara och Emil är också på väg ner från Umeå. Katta fyller nämligen 30 på fredag. Ska bli kul att umgås med alla!

Härligt väder har vi också. Snön smälter fort nu. Det känns faktiskt som att vara hemma i Jämtland :) Ni vet, solen lyser på dagarna och så blir det kallt på kvällen och under natten så det fryser på. Här är dom helt förundrade men jag tycker det känns precis som vanligt. Tror dock att det kommer gå fortare. Ska tillbringa mycket tid utomhus framöver så jag blir brun och fin!! Kan ju gå och stirra upp i himlen när jag är ute och samlar steg t.ex :)

Nästa helg åker jag nog till Sälen med Carro. Hon har fyllt 30 och bjudit med några av sina kompisar till en stuga för skidåkning och sällskapsspelande. De flesta tänker väl åka utför men jag tar med mig längdskidorna jag.

Lördag 10 april ska jag på kryssning om allt går i lås! Fotbollskonferens även kallat. Svenska fotbollsförbundet har pengar kan man säga. Är lite gruvsam för denna tripp eftersom jag inte har några bra minnen av min senaste tur på havet över till Finland. Men jag får väl proppa i mig åksjuketabletter eller nåt.

Nu måste jag väl jobba lite...
Kram på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0