Midsommar

Julian har ju varit tussig och äter nu pencillin mot öroninflammation, men var pigg igår så vi åkte till Slottsskogen med Göteborgsfamiljen efter lunchen. Det var strålande fint väder och varmt och skönt! Vi hade knytis-picknick och bara njöt av hur härligt det var. Vi åt så mycket gott!!!:o) Kött, olika "grill-gojjemojjer", olika röror, potatissallad, cole slaw, supergod efterrätt -som jag tror att jag måste få recept på tills ni ska komma!;o)

En jättestor midsmmarstång fanns det där och det blev ringdans och lite annat också. Julian fick dansa sin första ringdans. Det var många stora ringar och sen blev det ännu flera små. Vi startade en av dem inuti den ring vi först var med i, för Julian började gråta varje gång han tittade på den karl jag höll i handen på min andra sida... Jag försökte säga att han inte skulle titta på hono, utan titta på Malin istället, men... Han kände sig säkert trängd också av att det var så extremt mycket folk och så nära. Jag och Malin började dansa med honom bara vi inuti ringen och då lossnade det för honom och han verkade tycka att det var jätteQL!:o) Efter ett tag kom Jenny och hade med sig Fanny och sen utökades vår lilla ring med två till. När jag och Mathias åkte till Slottsskogen så var det en man och hans son (land?) som var på semester och frågade efter vägen till det vandrarhem de skulle bo på. De dök upp mitt i virrvarret av dansare, så de fick vara med i vår ring och jag tror faktiskt att de tyckte att det var rätt roligt. Fanny tyckte mest att det var skönt med gunget tror jag, så hon somnade :o)

Vid 19-tiden blev det helt plötsligt lite mulet och halvblåsigt, så då gick vi hem till Lena, Mange (som jobbade) och Fanny och tittade på fotbollen. Julian fick sova i vagnen och det gick bra. Det är så skönt att han börjar bli mindre känslig på det där med att somna borta igen, så man slipper åka hem vid senast 21 varje gång man ska göra ngt roligt.

Nu ska vi gå ut och hitta på något, för Julian har vaknat för en liten stund sedan och verkar börja reka till sig ;o) Innan han skulle sova så bytte jag sängkläder och när jag sade till honom att han skulle få nya, blev han så glad att han inte kunde äta mer, utan var tvungen att hjälpa mig bädda... Sen skulle han lägga sig direkt!:D

Vi hade en toppenmidsommar och det hoppas jag verkligen att ni också hade!!!:o)

Bamsekram!


Kommentarer
Postat av: Jenny

Låter som ni hade en bra dag :) Hoppas Julian bara får vara frisk och kry!

2010-06-26 @ 23:57:38
Postat av: Jenny

Vilka ingår i Göteborgsfamiljen förresten?

2010-06-26 @ 23:58:24
Postat av: Lilian

Ja, det skulle vara skönt om han kunde få vara frisk nu så att han kan få bada och bara njuta av sommaren.



I Gbg-fam: Vi 3, Mange, Lena & Fanny, Annie och Jenny och Malte (den sista är en labrador) :o)



Var det i Bälgviken ni skulle vara? Hoppas ni hade mysigt!:o)

2010-06-27 @ 00:21:40
Postat av: Madde

Låter som en härlig midsommar! Ska berätta sen om vår kalla midsommar....!

2010-06-28 @ 10:30:33
URL: http://mystepsisters.blogg.se/
Postat av: Lilian

Yes, do it!:o)

2010-06-28 @ 14:55:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0