Long time no see

Jag har inte varit så aktiv på sistone, men det har ju haft sina naturliga orsaker med en målare som varit här och fixat vardagsrum, kök och två sovrum, vilket ledde till att praktiskt taget alla våra saker befann sig ute på balkongen - inklusive routern och datorn. Jag orkade inte blogga via mobilen...:o) Sen fixade vi hallen själva, eftersom vi inte fick den omgjorde. Kändes som lika bra när vi ändå höll på!:o)

Vi har fått upp ganska mycket, men tar det inte stenhårt utan gör lite i taget, så det är ju fortfarande lite kaosartat här. Nu börjar man dock se möblerna under alla saker, så då känns det inte riktigt lika långt bort att ha ett ordnat hem igen;o)

Julian blev stucken i örat av något idag. Vi vet inte vad, men han har fått ett rött märke där så vi får hoppas att det inte är en fästing som orsakat det. Får ha det under uppsikt och se om det blir större, för då blir det nog ett besök hos doktorn. Vi hade precis kommit in efter att ha varit ute och grillat när vi upptäckte det.

Ha ha, ja, appropå grillningen... Det kom ut en granne och sa att man inte fick grilla ute på gården här, för det störde grannarna. Den här grannen bor på 7:e våningen, men har antagligen sin lägenhet där på gaveln så hon kanske kan ha känt en aning av grillröken. Vi hade bara en liten engångsgrill, så det var ju inte direkt några jättemoln som kom därifrån, men det luktade litegrann där vi satt - doftade om ni frågar mig. Vet dock inte om det kan ha kommit i så koncentrerad form till henne... Vi var inte särskilt högljudda, så det borde inte ha varit något sådant heller. På Poseidons hemsida står det att man får grilla om man inte stör grannarna, vilket är lika med en tolkningsfråga ...

Hoppsan, nu blev Sydafrikas målvakt utvisad!


Kommentarer
Postat av: Jenny

Inte för att jag är någon fästingkännare men sitter inte de kvar?! Jag tror det var något annat! Sen så tycker jag att ni ska grilla på :)

2010-06-17 @ 16:57:26
Postat av: Malle

köp en stor fet grill och grilla dagarna i ända!! usch för surtanter!

2010-06-17 @ 18:55:04
URL: http://malleblixt.blogg.se/
Postat av: Madde

Kul med lite omgörning i lägenheten! Längtar verkligen tills vi får komma å se hur Ni har det!! :)

2010-06-17 @ 19:35:13
URL: http://mystepsisters.blogg.se/
Postat av: Marika

Härligt med grannar! Kan du inte låta oss smygse lite av lägenheten innan??? Please!

2010-06-19 @ 11:24:56
URL: http://ottossonsfyra.blogspot.com
Postat av: Lilian

Nej, det var nog ingen fästing som tur var!:o)



Ha ha ha, ja, jag kanske ska inför grill-weekend varje helg... Värst vad populär man skulle bli då!;o)



Surtanter, ja! Det finns för många av dem i vårt svlånga land! Jag föredrar de hör gulltanterna, måste jag säga :o)



Ja, det känns skönt att slippa det där rosaspräckliga på väggarna. Det blev väldigt neutralt här och jag ångrar lite att jag inte vågade ta ut svängarna lite mer i vardagsrummet, men jag vågade inte när det bara var mitt beslut helt plötsligt...:oO



Jag ska fundera på om ni ska få se ngt... Det är ju så stökigt fortfarande... :oO Fast föräldrarna ser det ju varje dag iofs ;o)



2010-06-20 @ 12:13:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0