Slottet på Sjölid

Har ju inte skrivit något om mitt liv och leverne sen jag och Olle åkte från Gbg. När vi kom hem blev ju Olle sjuk så det var ju lite tråkigt. Jag var hos dom på söndagen och på måndagmorgon hämtade jag Magda på tågstationen. Vi gjorde inte så himla uppseendeväckande saker men jag tror hon hade det trevligt ändå :)Vi hade två fina dagar med sol så då åkte vi på ett badställe som jag fick tips om i närheten av Bälgviken. Så om ni kommer hit och hälsar på när det är sommar måste vi åka dit! En dag åkte jag, Carro och Magda till Strängnäs och åkte båt med Diddi och BM. Magda och Carro prövade på att åka wakesurf och Magda var skitduktig! Sen kom ett trevligt erbjudande från Linn. Hon undrade om inte jag kunde bo i deras hus medan de åkte på semester till Jämtland. Det tackade jag ja till såklart så nu är jag också Bälgviksbo :) De har ett jättefint hus som jag har trivts förträffligt i. Magda åkte hem i måndags men som tur var fick jag åka och hämta nästa gäng på kvällen. Då kom Gika, Minotor och Lio :) Gika såg sin chans att få bo i ett allergivänligt hus!! Vi har väl inte heller gjort något speciellt. Kan dock konstatera att det inte är som förut, tre barn som ska äta och sova på olika tider. Svårt att hinna med en vanligt plump tex!! Men det är väl bara att inse att nu kommer det att se ut så här ett tag framöver :) Idag har vi varit på en utflykt med Christen, Katta, Macke, Elsie, Tobbe, Sara och Emil till något som heter Sagostigen. Ett fantastiskt trevligt ställe som jag hoppas att vi kan åka till någon gång om ni kommer hit med era barn. Nu sitter jag kör Elsas korg med foten samtidigt som jag skriver eftersom Elin var tvungen att gå upp till Olle som vaknade. Pekka är nämligen och hälsar på en kompis ikväll. Lio följde med Gika och Minata hem till slottet. Tur det finns mostrar :) Appropå bilreparationer så har TYA fått tid torsdag den 12/8, tror det kommer kosta typ 8000 kr. Hurra säger jag bara :/ Jag har bestämt mig för att åka hem en sväng. Vi åker på söndagförmiddag så jag hoppas vi kanske kan umgås nåt. Ska ta och ringa och styra upp med er när det blir lite lugnare. Kram

Kommentarer
Postat av: Malle

Härligt med ett inlägg Jenny! Kul med bilar, men vad gör man. Fick ombesiktning på forden idag, men jag har pratat med Anders Olofsson och han ska nog hjälpa oss att fixa den!!

2010-07-30 @ 22:39:06
URL: http://malleblixt.blogg.se/
Postat av: Marika

Hoppas vi ses snart då!!!!

2010-08-01 @ 00:03:30
Postat av: malle

Grattis på födelsedagen Marika=)

2010-08-01 @ 14:47:19
URL: http://mystepsisters.blogg.se/
Postat av: Lilian

Husvakt, huun va' grett!:o)



"Bilvärschket" - fy huun va' blä!:o(



2010-08-02 @ 21:25:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0