Myggor

Nu har det hänt! Jag har fått ta ihjäl TVÅ myggor inne i vårat hus!! Det måste verkligen vara myggår i år. Vi har bott här i snart två år - och innan den senaste veckan så hade jag sett sammanlagt 2 myggor på hela tiden. Nu är jag säkert uppe i 8-9 stycken små blodsugare. Så jag ska verkligen inte klaga! :)

Vilken härlig dag det varit. Först fick jag och Axel sovmorgon. Kalle och Magnus smög iväg till dagis i halvåtta tiden. Axel sov till 9. Lyckliga jag. Vid halvelva hämtade vi Kalle i Häggenås. Det regnade så det var innelek som gällde. Jag gläntade på dörren in till bus/kudd/samlingsrummet och såg hur Kalle lekte för fullt. När han fick syn på mig så sken han upp som en sol och för första gången någonsin så gick han fram till mig och gav mig en stoooor härlig kram. Gilla!

Väl hemma igen hann vi knappt ut ur bilen innan Malle, Madde och Jenny svängde in på gården. Med sig hade de 7 barn. Så det är inte konstigt att byssfolket har vänt på huvudet en extra gång när de passerat "Gamla Konsum" idag. Det har varit fullt ös! Solen kom fram så det blev poolbadning, korvgrillning och kaffetankning. Vi hann med en vända till lekparken också innan det var dax för dem att åka hem igen. På torsdag ska vi umgås igen! Tyvärr utan Jenny - men med några fler barn tror jag. Jag missade ju halva konversationerna hela tiden...så jag har inte all information. Fika först och sen Jamtli.

Det här har varit, är och kommer fortsätta att vara en helt underbar toppen vecka. I måndags fick jag och barnen umgås med Henke. I morgon kommer Curt och besiktar fönster ;) Torsdag blir det Östersundsaktiviteter och fredag tror jag vi bara ska njuta av varandra och mysa till dess Magnus kommer hem. Då ska vi mysa ÄNNU mer och öppna en fredags/semesterÖÖÖÖL! Äntligen! Lördag blir 30årskalas och söndag tror jag att jag ska skicka iväg barn och man på äventyr så jag får förbereda måndagens efterlängtade resa!!! Lilian here we come!!!!


Kommentarer
Postat av: Lilian

Nu uppdaterade jag ditt inlägg också, för det gick inte att kommentera... ;o)



Vilket härligt bemötande du fick idag när du hämtade Kalle!:o)



Tjockokooooooo, you're more than welcome everybody!!!:o)

2010-07-08 @ 21:53:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0