Hej, hej...

...som Olle säger stup i kvarten. Vi har det bra här i Gbg! I tisdags möttes vi på tågstationen av Lilian och Julian där även familjen Ottosson satt och väntade eftersom de kommit lite tidigare än oss. Vi åkte till Lilians lägenhet och installerade oss, jag och Olle hade fått ett jättemysigt rum som vi har sovit hur bra som helst i. Kalle, Axel, Julian och Olle lekte ute på balkongen tills det var dags för sovning för Olle. Jag tänkte ta mig en liten promenad på kyrkogården här bredvid men tyvärr gick jag vilse så det blev en längre promenad än vad jag tänkt mig. Men man fick ju lite steg så man ska väl inte klaga :) När jag kom tillbaka fick jag supergod lunch, stekt korv och råkostsallad - mums! Sedan började väntan på familjen Blixt och tänk om vi vetat hur länge vi skulle få vänta på dem!!! Den historien är ett kapitel för sig som Malle själv kan få berätta... Det hela slutade med att vi fick äta Fredriks överraskningsmiddag utan honom. Men det var gott ändå, Lilian och Mathias bjöd på karré och potatisgratäng. Igår åkte vi till Slottsskogen och lekte och tittade på alla djur. Familjen Blixt anslöt så Olle fick ännu fler kompisar. Hans favorit var Julie, ett tag var det knappt ingen annan som dög, annars var det nog tåget på lekplatsen. Vi var ute hela dagen och när vi kom hem till Lilian åt vi Fredriks födelsedagsmiddag igen, nu bjöds det på korv med bröd. Tror att det var kanske ännu mer i hans smak :) På kvällen kom även familjen Svensson-Lindberg så nu blev äntligen sällskapet komplett! Vi fikade av en fantastiskt god tårta som Lilian bakat och bara satt och surrade innan vi gick och la oss. I morse gick jag och Olle ut för att leka i sandlådan men vi var tvungen att ge upp efter bara 20 minuter pga att det började spöregna. När vi kom in var det bara att packa väskan för vi skulle bege oss till Lek och Buslandet. Vilken lycka och eufori för alla barn, ett helt fantastiskt ställe. Dock höll Olle på att missa allt roligt för att han bara sov och sov. Till slut fick han dock lov att vakna så att han skulle hinna med att leka lite grann. Tror att studsmattan var favoriten, eller så var det kanske Emma!? Imorgon ska vi åka på Liseberg, ska bli spännande att se vad Olle tycker om det :) Innan Olle somnade ikväll lovade jag att bara han klippte igen ögonlocken skulle han få träffa Julä, Imma, Martän, Nalle, Atsel, Lole, Weppe och Lulan igen :)

Kommentarer
Postat av: malle

Fina fina Olle, nu måste han nog följa med moster på semester varje gång vi samlas allihopa=)

2010-07-15 @ 22:03:46
URL: http://mystepsisters.blogg.se/
Postat av: felicia

cool blogg:)

2010-07-15 @ 22:20:22
URL: http://frellz.blogg.se/
Postat av: Lilian

Ni saknas nu!:o)



2010-07-18 @ 21:50:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0