Upp som en sol och ner som en pannkaka

Idag tog vi med oss våra söner till Djungelhuset. Äntligen! Efter alla sjukdagar och köldgrader var det dags att få leka av sig lite. Kalles dåliga humör var som bortblåst! Från första sekund innanför dörrarna så bara lyste han av lycka. -Mmmm, wow! Åååh! ...var det första han sa när vi kom dit - och sen var han fullkomligt uppslukad av lek. Ååååååh vad härligt det var att iaktta honom. Först utforskade han det "lilla" leklandet - och var ju nöjd med det. MEN plötsligt så lyfte han blicken och upptäckte att det fanns mer! Oj oj oj! Undra hur många åk det blev i rutchkanorna??? Inte tillräckligt många iallafall. När det var dags att åka hem (typ 3 timmar senare) så hade han kunnat stanna lääääänge till.

Det är såna här dagar som får mig att inse vad viktigt det är att "hitta på" roliga saker - få miljöombyte - utmanas - få springa av sig! Det är självklart jätte-roligt att åka och hälsa på folk, få besök, åka pulka osv osv...men det märks så väl att det är extra underbart med besök på t.ex. Storsjöbadet, Jamtli och nu även Djungelhuset.

En annan höjdpunkt idag var att vi gav Gammel-farfar en fotobok med bilder på grabbarna - han blev så otroligt glad och rörd! ...och vi också!

På väg hem från stan så svängde vi in i Häggenås för att springa in på affärn en snabbis! Jag tog med mig Kalle för att han skulle "vakna till" lite...han hade lite problem att hålla ögonen öppna efter en härjig dag! OCH ett år och nästan 11 månader tog det innan Kalle fick följa med in på en affär UTAN att behöva sitta i kundvagnen! Idag hade jag med mig en stoooor kille som skötte varukorgen medan jag plockade i varorna! Härligt!

Det är bara att inse...Kalle håller på att växa upp! Snart flyttar han hemifrån!

...ja och så till det tråkiga. Bakåtvolt från tripp-trapp stolen och ner i klinkersgolvet. Fy faaan! Det händer saker gång på gång - men vi kan verkligen inte finnas i närheten hela tiden. Vi kan inte förhindra alla "tillbud". Vi gör vårat bästa för att begränsa "farligheterna" - men det är inte lätt! Det är bara att tacka för att inget allvarligare har hänt hittills. Det verkar ju ha gått bra den här gången också!


Kommentarer
Postat av: Sofia

Ja, man får inte glömma bort att ha lite kul i vardagen! Rätt gjort =)

2010-01-03 @ 21:52:18
Postat av: Lilian

Ja, "ovana roligheter" är också viktiga!:o) - och mysigt med gammelfarfar, nästan så att jag också blir lite rörd!:)



Stackars lilla huvudet! Skönt att det gick bra i af!:o)

2010-01-04 @ 09:43:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0