Spårlöst

Sitter och tittar på Tv, jag som aldrig nästan gråter kommer nog att grina en svätt om en timme ungefär... det är väl då som tjejen på spårlöst kommer att få träffa sin bror, förhoppningsvis:) Till halvdåliga tv-serier och såna här "leta föräldrar " program så brukar jag ha svårt att låta bli att gråta:) Lustigt, men jag antar att någongång ska det grinas och mina tårar kommer då när jag tittar på tv!

I helgen så har det varit lite folk och hälsat på, i em så har Marika, Henke och pojkarna varit hit. Det kändes som om dom var hos oss i kvart ungefär, man hinner inte alls med.  Jag gillar att ha besök:):) Skulle vilja träffa alla mycket oftare och verkligen få tid att bara prata och vara tillsammans. Det är väl lite tokigt att man ska behöva jobba som man gör, 50% skulle gott och väl räcka till och sen så skulle man göra som mamma gjorde när jag var liten, gick in till grannen,  satt och drack kaffe och surrade bort en timme lite då och då, ja kanske till och med dagligen. Nu så jobbar man, åker hem, fixar mat, nattar barn, slöar framför tv:n och sen så sover man, nästa dag likadant... När helgen kommer ska det göras en massa som man inte orkar med under veckan, är det så det ska va?! Vänner och nära och kära är väl viktigare??!!! Vad hände?! Det kommer jag nog att fråga mig själv när jag sitter ensam som 80-åring och inte har en ända vän kvar för dom har man inte haft tid för....

Men det var iaf kul att jobba idag, dan har gått superfort och många steg har jag fått till:) 16 000!! Det mesta på riktigt riktigt länge. Jag satt och kolla flyg härom dagen till Barcelona, det fanns ganska billiga biljetter, runt 1500:- och inte så lång flyg tid, kollade inga hotell. Någon som har kollat?

Nu ska jag kolla hur det går för tjejen som letar sin bror!!

Kramen

Kommentarer
Postat av: Marika

Ja, man kan ju faktiskt umgås på vardagkvällar också! Tack för kvarten vi fick idag!! :)

2010-01-11 @ 21:37:03
URL: http://www.ottossonsfyra.blogspot.com
Postat av: Lilian Olofsson Söderman

Vad mysigt!:o) Jag blir avis på er som får träffa varandra!;o)



Håller absolut med om 50%!!!:o) Jag tycker att det skulle vara perfekt att jobba mellan 10-14, eller varför inte 10-13 ;o) Ibland är man dålig på att ta vara på tiden och ändå så känner jag att jag får ut lite mer av dagarna nu. Men...vart tar tiden vägen? Ngn som har ett par timmar från sitt dygn att donera till mitt?;o)

2010-01-11 @ 22:06:14
URL: http://lilianolofsson. blogspot.com
Postat av: Sandra

När du blir en ensam gammal rynkig 80-åring så lovar jag att jag ska komma och hälsa på dig!

2010-01-12 @ 15:49:35
URL: http://sandraahallgren.blogg.se/
Postat av: Malle

Tack Sandra:)

2010-01-12 @ 20:41:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0