Min dag

Minata var lite skrikig i natt så jag somnade nog inte förrän runt 02.00 tror jag. Vaknade runt 9 då hon och Gika klev upp och det var matdags igen. Så när hon väl somnar då sover hon himla lääääänge! Vi gjorde inget speciellt utan tydde ihop oss och väntade på mamma och Lio som oxå skulle hänga med oss idag. När dom kom åkte vi på Yamaha Center för att kolla på skoterkläder åt Lillkatten. Men det var inget som dög åt henne så det blev ett väldigt snabbt besök. Dom hade även båtar så jag upptäckte att det inte är så dyrt med båt som jag trodde. Ska börja spara, säger till när jag har lyckats få ihop 120 000 :)

Sen for vi ner på stan och åt jättegod lunch på Evolet. Kan verkligen rekommendera stället ifall ni ska hit nåt. Jag åt en jättegod tomatsoppa och dom andra tre åt pasta. Imorgon ska jag och Gika fika på Tant Anci och Fröken Sara vilket är mitt absoluta favoritcafé. Men efter dagens besök är Evolet en väldigt god tvåa. När vi ätit upp oss styrde jag kosan mot Sköna Under för jag fick en bh av mamma i julklapp. Prövade säkert 15 st men det var ingen som föll mig på läppen. Ska det läggas ut 1000 kr på en bh så ska den sitta som ett smäck enligt min åsikt. Fast jag är ganska kräsen... Det får inte bli struttuttar eller att bh: n trycker ut brösten för långt åt sidorna eller plattar ut dem för mycket upptill eller att axelbanden sitter för långt ut eller att skärningen inte är bra eller att det är för mycket spets osv osv. När jag ser det så här i skrift är det ett under att jag äger två st för tillfället som jag använder, haha!

Efter det for vi till Wallerstedtsgatan och hängde innan vi åkte ner på stan igen för att titta på bio. Vi hade köpt biljetter till Snabba Cash och den var helt okej. Får nog en 6: a i betyg av mig. Tyckte den var lite för rörig trots att jag läst boken. Det hade ingen av de andra gjort men de tyckte också att den var bra. Nästa biobesök för min del blir nog Sherlock Holmes. Han och dr Watson var mina idoler när jag var 12-13 år. Slukade alla böckerna på kort tid och tyckte att de var superspännande. Hoppas verkligen att filmen infriar mina förväntningar. Att Robert Downey Jr är med gör absolut inte saken sämre. Tycker att han är väldigt bra och väldigt snygg :)

Mamma och Lio åkte nyss hem, kul att dom kom hit så jag fick träffa dom. Nästa gång vi ses är nog v. 8 för då ska jag hemöver igen. Har sportlov och under den veckan fyller pappa 60 så det var ju himla precis. Hoppas ni också haft en bra dag.

Kram!

Kommentarer
Postat av: Lilian

Jag vill också se den filmen! Håller på att läsa boken nu, eller egentligen har jag nog ett uppehåll, för jag har inte läst en endaste sida i en bok på säkert tre veckor. Jag saknar det och känner att det är dags igen, så snart så.



Se Sherlock Holmes! Jag trodde att jag hade alldeles för höga förväntningar på den, men tyckte väldigt mycket om den och betyget blev ju inte sämre av att två av mina favvisar har rollerna;o)

2010-01-28 @ 22:32:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0