Min bubbla...

Det slog mig just att jag är otroligt omedveten om vad som händer utanför min lilla livs-bubbla. Någonstans i periferin cirkulerar Haiti, finanskris (eller är den över???) och ny säsong av Let´s Dance. Jag orkar inte bry mig! Jag HINNER inte bry mig! Visst är det valår i år också? Tänk att jag som var så otroligt kämparlysten vid förra valet faktiskt har fogat mig till min nuvarande politiska ledning...anpassat mig, accepterat och funnit mig själv nöjd med dess beslut. Jag lever ju i min bubbla! I min minibubbla är ingen sjukskriven, ingen arbetslös och ingen är i behov av försörjningsstöd. Jag lever mitt liv på fyrmanhand och kliver upp på morgonen och går och lägger mig på kvällen! Fast min bubbla skimrar förstås i regnbågens alla färger - jag har aldrig någonsin förut upplevt så mycket kärlek och lycka som jag gör nu!!! Jag har nog aldrig någonsin haft så få "ångest-attacker" som nu...MEN...riktigt nöjd är jag ju aldrig! Det är ju min natur att inte riktigt riktigt kunna känna fullständig tillfredställelse. Är jag här - vill jag vara där. Är jag ensam så vill jag umgås. Umgås jag så vill jag ha lugn och ro! Nu överdriver jag en aning...men idag är inte någon riktigt bra dag - jag känner mig låg...och jag har dragit med mig Magnus också! ...så därför har jag ingen som tar tag i mig och drar mig upp!! - måste fixxa det själv...och det är klart jag gör! Så fort ungarna sovit klart så finns ju inget annat alternativ! :)

Kommentarer
Postat av: Jenny

Jag känner en otrolig kämplust vad gäller det politiska läget även fast jag inte heller har märkt av åtstramningarna som du beskriver. Hoppas och tror att det blir annat efter höstens val! Du är ju som du är och det är bra :) Fast det allra bästa är kanske att lära sig tänka att som det är just nu är det allra bästa eftersom man aldrig vet när det kan ändras :)

2010-01-16 @ 14:48:26
Postat av: Lilian

2010-01-16 @ 22:53:26
Postat av: Anonym

pepp pepp pepp



Det är oki att vara lycklig, oki att få downs, oki att få njuta, oki att få vara i en bubbla, oki att få kämpa, oki att få älska!!!:-) Livet går i svallvågor för vissa och lugna bäckar för andra. Utan dippar skulle man kanske inte njuta fullt lika mycket av de vackraste vågorna!;-) Jättebamsekramar till både dig och Magnus!!! Håll om varandra i minst en hel minut då grabbarna sover och bestäm er för att inte tänka på ngt under just den minuten :-*

2010-01-16 @ 22:59:05
Postat av: Marika

Puss på er!

2010-01-18 @ 00:03:55
URL: http://ottossonsfyra.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0