Energi!

Har just kommit hem från Malle och gänget. Känner mig glad, nöjd och upprymd! Jag, grabbarna och Henke hämtade Martin på Mobacken och sen åkte vi hem till stortjejjerna i Görvik. Vi fixade middag (Henke hällde upp vatten i kastrullen och ordnade värme på plattan - jag hällde i makaroner och värmde köttfärssåsen i micron) (Martin åt TRE portioner). Sen lekte barna på egen hand och vi fick umgås med Malle och Fredrik sen de kommit hem från respektive jobb. Vi hann med att uppvakta både Martin och Emma också. Det är juh så underbart att ge dem presenter - de uppskattar i princip allt - eller så är de helt otroligt duktiga på att "spela" glada!! Martin fick en vattenkanna och en liter mjölk - och Emma fick äntligen äntligen sin barnmat (och en filt). En härlig kväll!

De senaste veckorna har jag fått tanka kompis-energi vid flera tillfällen. Hade en super-härlig dag-kväll-natt i Ålåsen förra veckan. Bastu och öl! ...dock inte i bastun...och dock inte starköl! :)

Sen att jag fick möjlighet att fira "lilljul" med mina allra käraste vänner (och familjer) var en av årets höjdpunkter. Jag är inte så bra på att vara "värdinna" - men i det gänget behöver jag inte känna någon press alls. Jag brukar annars känna att allt ska vara så perfekt och fixxat...men nu kunde jag bara njuta i fulla drag. Underbart!

Kommentarer
Postat av: Lilian Olofsson Söderman

Härligt!:o) Som sagt så blir jag avis! Jag unnar er dock varenda minut!:o) Passa på när ni bor så "nära" varandra!:o) Kom precis på att jag fortfarande inte varit till Ålåsen ännu... skäms



Håller med om lilljulkvällen!:o)



2010-01-11 @ 22:07:59
URL: http://lilianolofsson. blogspot.com
Postat av: Malle

Det var jättekul att ni kom!!

2010-01-11 @ 22:48:39
Postat av: Jenny

Du är perfekt som du är Marika Ottosson:) Glöm aldrig det! Varför måste man ibland uppe tecken för att kommentaren ska läggas upp och ibland inte? Bloggdum= Jenny:-S

2010-01-14 @ 23:10:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0