Blåser faran över!

Magnus är på benen igen och ingen annan i familjen har "kräääisch" - skönt! ...MEN det kommer nog tider när vi alla fyra blir magsjuka samtidigt...eller efter varandra! Huvva! Speciellt sen Kalle börjat på dagis - inskolningsfröken är hemma nu tex. Sån´t är livet! Just nu sover båda grabbarna i sina sängar. Jag orkade inte dra ut vagnen idag - oskottat på gårn och oskottat på vägarna utanför! Vi tar igen det en annan dag istället.

Vad ligger överst i min byrålåda idag? Ja, mina funderingar kretsar mycket kring föräldraskap som vanligt - och inskolning, inköp av diverse prylar och kläder - fix av hus och vuxentid...typ också som vanligt!!! Kan man kalla mig enkelspårig???

Axel fortsätter att vägra välling och han dricker inte heller bröstmjölk i flaska...men jag hade ju i princip släppt detta och accepterat att ge honom gröt istället. MEN då kom han på att gröt inte var nån höjdare heller!!! :) ...så vi får se vad som händer på matfronten den närmaste tiden. Han äter ju annan mat, så än så länge borde han få i sig det han behöver i näringsväg - men hur länge?? Nätterna är ju en historia för sig! Han sover nog mest bredvid mig i sängen - och ammar en till två gånger varje natt (lugnast så!!). Jag har liksom inte riktigt orkat ta tag i nätterna - skulle kännas bäst att göra det om Kalle sover borta en helg eller så...fast å andra sidan tror jag Kalle skulle klara några nätter med störd sömn - OCH vi andra också! :)

Jag känner mig fortfarande nöjd med att tagit beslutet att Kalle får börja dagis - det blir toppen med 15 timmar som start! Vi får lixom det bästa av allt på det viset! Han trivs redan bra - det märks. Sen tror jag det bästa är att JAG kommer att bli mer avslappnad när vi väl är hemma. Jag vet att han fått stimulans, social träning, massor av lek och frisk luft - och att det är okej att vi bara myser när vi är hemma.

Det kommer att bli en del fraktande av kläder fram och tillbaka innan vi lärt oss vad han behöver på dagis och vad han behöver hemma! (Varför beställde jag inte TVÅ overaller på en gång, Malle!!??) Det komplicerar ju saken när det inte är varje dag han är där...och inte varje dag han är hemma. Fast så länge jag har huvudet med mig så löser det sig (och det är ju VERKLIGEN varje dag) (NOT!).

Annars så...ser jag fram emot middag & bio nån helg, en öl på Bishops, en resa i maj och helkroppsmassage x 10! Ja - klippa mig! Mitt hår känns inte längre som hår!!! Jaa - och att vår nya diskmaskin kommer hem! Längtar!


Kommentarer
Postat av: malle

2010-01-27 @ 16:01:14
Postat av: malle

Härligt att höra att allt är som vanligt:) Och vet du att jag ångrar också att jag inte köpte två!!!

2010-01-27 @ 16:03:46
Postat av: Marika

Om man tittar mot horisonten kan man se en ljusning. Det är en vit, fyrkantig ljusning som heter BOSCH och borde kunna vara framme vid vårt hus redan ikväll om allt går som vi vill.

2010-01-28 @ 09:29:00
URL: http://ottossonsfyra.blogspot.com
Postat av: Spöket!!!

09:29:00 var jag inte hemma!!! Jag har dock mina misstankar om vem som kommenterat under falskt namn...

2010-01-28 @ 19:22:01
URL: http://ottossonsfyra.blogspot.com
Postat av: malle

allt mitt är ditt finns det ju något som heter;) och så är det väl hemma hos er;)

2010-01-28 @ 20:40:14
Postat av: Lilian

Ha ha ha, det var det fräckaste! - om kommentaren i Marikas namn ;o)



Härligt med tvättmaskin!!! Det är underbart och tidssparande - och förhållandesparande!;o)

2010-01-28 @ 22:42:31
Postat av: Lilian

Skönt också att ingen av er andra blev sjuk, skulle jag ju skriva ;o)

2010-01-28 @ 22:43:49
Postat av: Malle

jag tror det är en diskmaskin:)

2010-01-29 @ 18:40:24
Postat av: Lilian

Ha ha, ja, det var ju det jag menade :o)

2010-02-01 @ 22:05:53
Postat av: Magnus

Jag tror minsann att det var jag som var i farten när Marikas goda namn felaktigt användes. Tycker inte om att ni insinuerar tokigheter om AXEL!!!

2010-02-07 @ 21:43:03
Postat av: Marika

Vad har vi sagt för tok om Axel???

2010-02-09 @ 09:59:38
URL: http://ottossonsfyra.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0