Till slut framme i Sinn

Var jäkligt less på resan norrut idag! För det första kom jag inte iväg så snabbt som jag hoppats på eftersom det kallades till en akut-EVK som jag var tvungen att vara med på. En tjej som ska börja i min klass efter lovet. Ska berätta om det sen när vi träffs om ni orkar lyssna.

Pga detta kunde jag inte dra iväg i TYA förrän 12:30. Bilkörandet gick väldigt bra ända tills jag kom ut på E4:an i Gävle. Där tog det tvärstopp :( Hade mina onda aningar eftersom det var varning för två trafikolyckor strax norr om Gävle. Tror jag stod stilla i ca. 45 minuter innan jag fick börja köra i typ 60 ända till Hudik. Det är en bit mellan Gävle och Hudiksvall kan jag meddela :s

Strax innan Söderhamn började det snöa också så då blev det ännu värre. Kanske var tur att man inte kunde köra fortare pga bilköerna! Men när jag nått Hudik var det som att trycka på en knapp. Snövädret upphörde, det glesnade mellan bilarna så man kunde köra lite fortare. Var framme i Sinn ca. 19:30 så jag ska väl inte klaga allt för mycket. Man ska ju vara glad för att man kommer fram utan några blessyrer!

Väl hos Gika fick jag gosa lite med Minotor innan vi styrde kosan mot IKEA. Yvonne ville ha några förvaringskorgar om jag hade tid och det klart jag hade :) Sen gick jag och Gika på Waynes och köpte oss en kaffe. Satt och surrade ända tills huset stängde vilket det gjorde kl. 22. Sen visade Gika mig deras nya lägenhet som de får flytta in i snart. Ja, de har köpt sig en lgh i Granloholm om jag inte berättat det förut :)

Imorron drar jag, Minata och Gika till Färjis i deras bil. Ibbe tar TYA när han jobbat färdigt. Pappa skulle vara hemma imorron och städa och julhandla :o Vem hade kunnat tro det om min pappa för 5 år sen. Kul att en gamm-streber som han också kan ändra sig :)

Hoppas ni alla har det bra för det har jag.
Kram

Kommentarer
Postat av: malle

E4 i all ära men när det händer grejer så är det ju ett helsike att ta sig därifrån:( Tur att det gick bra tillslut! Jag skulle jobba idag men eftersom det var så kallt är jag hemma=) Vi ska till Mamma på em så jag hoppas kylan ger sig lite iaf! Nu kokar jag sötost och hoppas att det blir så bra det kan bli, är väl si så där 15 år sen sist så vi får väl se! Vi har ju inte planerat nått inför den 28! Vad ska vi äta? Detr är ju den allra viktigaste frågan=)

2010-12-23 @ 12:09:50
URL: http://mystepsisters.blogg.se/
Postat av: ELLEN

Kika in på min bloppis och se vad som finns att fynda! Allt mellan kavajer, skor, ytterplagg och innekläder!. Mycket retro/second hand finns att hitta! Nu har jag även sänkt priset på nästan alla varor, lagom till jul!



Mvh Ellen, http://ellensbloppis.blogg.se

2010-12-23 @ 13:32:05
URL: http://ellensbloppis.blogg.se/
Postat av: Madde

Skönt att Du kom fram ok, tänkte på Dig igår faktiskt, och undrade när Du skulle köra, och hur det skulle gå med allt kaos som det verkar va överallt!! Hoppas nu bara att familjen Söderman kommer upp som de ska!!



Ja, maten den 28:e, de måste vi ju fixa, har inte hunnit tänkt, men vi kan väl höras någe innan, efter juldagarna här. Kram till Er alla!!

2010-12-23 @ 15:41:49
URL: http://mystepsisters.blogg.se/
Postat av: Jenny

Ja, det är bara att hålla tummarna för dom! Nu är jag i Färjis och ska precis gå och lägga mig! Skönt att vara här:-) Mat ska jag börja tänka på nu! Vi får höras!

2010-12-23 @ 23:21:39
Postat av: mika

2010-12-23 @ 23:24:08
Postat av: mika

Ja vi hörs om mat. M är sugen på pajer.

2010-12-23 @ 23:26:32
Postat av: Lilian

Ja, verkligen skönt att det gick bra!:o)



Håll tummarna för oss i morgon, så får vi höras om mat snart.



Bamsejulkramar på er!!!:o)

2010-12-24 @ 23:09:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0