Soffläge

Jag ligger här på soffan under täcket och bara tar det lugnt. Känner mig tussig och väntar på att det ska gå över. Idag har jag, som bonus kanske, mått tok-illa men har som tur är inte kastat upp ngt...

M åkte på skolan efter 13 någon gång och han blir nog där ett tag till. De är ju som på sluttampen nu igen, så då är man gräsänka på kvällarna. Mysigt att ha J som sällskap i alla fall, men nu ska han egentligen sova. Han ligger ner i sin säng och har faktiskt legat ner ett bra tag nu, så det går ju åt rätt håll. Han sjunger dock fortfarande, så han kanske inte kommer att somna riktigt än dock... ;o) Han har varit så snäll och go´idag, nästan så man kan fundera på om han förstår att jag inte orkat med bråk idag:o)

Vi skulle egentligen ha Lucia-firande imorgon, men jag har skjutit upp det till onsdag, så hoppas jag att alla kommer att vara friska då. Vi har övat in fyra sånger som de (barnen) kan bra :o) Jag räknar med att de kanske inte kommer att vilja stå upp framför föräldrarna och sjunga, men då får de sitta med dem istället och så sjunger vi alla tillsammans.

Jag hittade en liten burk med pepparkakor som jag nu gömt undan, så att vi inte ska hinna äta upp dem innan det är dags. Jag känner inte att jag ids göra en ny deg innan dess ;o)



Kommentarer
Postat av: Madde

Va roligt med luciafirande!! :D

2010-12-12 @ 22:19:35
URL: http://mystepsisters.blogg.se/
Postat av: Jenny

Tillåt dig att vara sjuk!! Ingen tackar dig för att du sliter ut dig...



Hoppas det går bra med luciafirandet!

2010-12-13 @ 13:07:34
Postat av: Lilian



Ja, det ska bli mysigt, men nu är ett par av barnen sjuka så vi har flyttat det till tisdag. Jag vill att föräldrarna ska få träffa varandra, men blir fler sjuka då så kör vi i af har jag sagt. Vi får ha andra mysgrejer efter jul istället.



Nej, där sa du ett sanningens ord, men det är svårt att komma ihåg ibland när man tänker på andras ekonomi...;o)

2010-12-14 @ 18:51:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0