Idag är det Lucia:o)

I alla fall här hos oss i Göteborg;o)

Idag var alla äntligen friska, så vi träffades föräldrar, barn och lussekatter. Vi satt samlade på köksgolvet och sjöng tillsammans. Riktigt mysigt var det, även om det var lite protester här och där från början, men i slutänden så funkade det! :o) Jag tror också att vi allihopa uppskattade att vi fick träffa varandra under lite lugnare omständigheter än bara kort ute i hallen då någon är på språng. Jag uppskattade också att M var hemma och i princip fixade allt med fikat och disken :o)

Nu är det bara en arbetsdag kvar (eller om det är två?) och sedan är den glada julen här här här. Ikväll griljerade jag skinkan, eller egentligen borde jag säga J eftersom han gjorde mestadelen. Det visade sig vara en mycket barnvänlig syssla, vilket jag inte hade trott innan. I alla fall så blev jag lite besviken då det inte luktade sådär gott som jag minns det. Vi gjorde ägg- och senapsblandningen och strödde ströbröd över, in i ugnen  och sen ska det ju börja lukta gott efter en liten stund ...det gjorde det inte. Vad var felet?

Kram på deck!:o)

Kommentarer
Postat av: malle

och jag kom på nu att min skinka står på svalning ute på bron i -30!!! och har gjort det ett antal timmar:( Ska ta in och griljera den och så ska jag känna om den luktar eller inte=)

2010-12-22 @ 17:19:07
URL: http://mystepsisters.blogg.se/
Postat av: Lilian

Ja, men ska det kylas så ska det göras ordentligt, eller hur!;o) Lika bra när man ändå håller på!:o)



Ja, säg sen om det luktade sådär gott som det gjorde när jag var liten...:D

2010-12-22 @ 19:17:14
Postat av: malle

Lilian, jag kände inte heller nån godoft:( men den smakade iaf väldigt gott så det känns ju fint=)

2010-12-22 @ 23:56:52
URL: http://mystepsisters.blogg.se/
Postat av: Jenny

Haha, där kan vi snacka om rejäl kylning! Är inte så mycket för griljering över huvud taget. Att däremot få äta varm skinka när den just tagits ur ugnen är nåt jag gillar :)

2010-12-23 @ 00:12:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0