Ibland chockar man sig själv

...och skriver ett inlägg istället för att vika ihop datorn ;o)

Har hunnit med rätt mycket idag om jag får säga det själv, för attans vad det känns som att det ryms mycket på en dag bara för att jag stoppat in lite pluggning på kvällstid. Nu börjar jag dock få ångest över att jag varit en sådan idiot som förträngt själva tentan och inte börjat plugga tidigare. Jag känner nämligen när jag läser att det kommer tillbaka ganska snabbt, men paniken ligger i att jag inte kommer hinna igenom all litteratur...:S Jo, jag vet att det kommer fler tentor, men nästa gång är typ ända bort i mars och då är risken stor att förträngningsmekanismen sätter in igen... Fast nu ska vi vara positiva, för underverk har hänt tidigare. Kanske som genom ett under kommer jag att få orden att komma till mig som genom ett mirakel ...eller ngt sådant ;o)

I morse fick J ett vansinnesutbrott och kastade upp sin yoghurttallrik (ja, den var full) i luften så att det blev spraylackerat i köket. Jag blev jätteglad och sa att han skulle få högre månadspeng, vara uppe hur länge han ville, samt gå ut och leka naken så mycket han bara kan i fortsättningen (han har kommit in i en period då han inte vill klä på sig ens när vi ska ut). Nej! Det sa jag naturligtvis inte, utan blev faktiskt ordentligt arg på riktigt den här gången. Jag fick behärska mig aningens, för att inte använda alla fula ord jag kan när jag skrek rakt ut att:"MEN VAD ÄR DET DU GÖÖÖÖR???!!!" Han tittade på mig och skrek ett urgrundsvrål:"AAAAAAAHHHH" tillbaka mot mig, samtidigt som han spände sig som en pilbåge. Han har inget humör den här lilla pojken...^^

Vad var orsaken till utbrottet? Jo, han hade fått mese i sin yoghurt när han ville det. Tyvärr hann han äta upp den innan jag rört ut den, eftersom han tydligen inte trodde på när jag sa att det inte blev mer mese än det han fick. Han ville naturligtvis ha mer och jag höll fast vid det jag sagt. Det räckte tydligen denna morgon.




Kommentarer
Postat av: Madde

Hahaha, härliga barn!! :D Ja, intala Dig själv att det är bra att de har humör och vilja!! Men det är inte så roligt just då det inträffar!



Kämpa på med pluggandet, gör det bästa för att klara den nu, så är det gjort! Men som sagt, det kommer ju fler gånger, så Du har ju fler chanser. Men jag tror Du fixar det!! Kram

2010-12-08 @ 08:00:21
Postat av: Malle

Underbart med barn:) Jag tror det kommer att gå jättebra på tentan!! Kraam

2010-12-08 @ 09:49:38
URL: http://mystepsisters.blogg.se/
Postat av: Jenny

Jag förstår din reaktion :) Även om jag sitter här och ler för mig själv :p Är även säker på att du är mer tjurig än honom så det är bara att han ger upp!! Håller tummarna fortfarande :)

2010-12-08 @ 14:15:19
Postat av: Lilian

Ha ha, ja, hur mycket man än älskar dem så kan de ju sannerligen reta gallfeber på en också!



Ja, nu bidde det ju ingen tenta ...men nästa gång så ska jag kick ass!;o) Tack för ert stöd!:o)



Ja, än så länge är jag tjurigare än honom, men han är rätt envis måste jag säga ...man funderar ju på åt vilket håll det ska fortsätta. Det är tur att han är go' och snäll mellan de där utbrotten!:o)



Kram på er!



2010-12-12 @ 00:23:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0