Mera motion...

Jag har fått den förmånen på jobbet att få en friskvårdstimme i veckan, då jag går och tränar i Strömsundshälsans lokaler, på arbetstid. Har varit iväg tre gånger nu, och det känns jättebra! När jag har suttit framför datorn eller vid skrivbordet hela dagarna nästan varje arbetsdag i mitt liv, så känns det lite i axlar och rygg faktiskt. Så innan det blir värre kan det ju va bra att träna upp musklerna lite grann!! Jag tycker det är bra maskiner där man tränar många muskler i kroppen, och särskilt rygg och axlar. Du Lilian minns väl de maskinerna? Du å jag va ju duktig och tränade på dom på Mo skola förut! Visst räknar vi om steg om man gör nån annan fysisk aktivitet? Jag har ju inte brukat gjort det förut, men nu tänkte jag göra det. Om Ni andra gör det förstås!! :) För jag hade tänkt att försöka aktivera mig mera nu under hösten/vintern!! (Fast så låter det väl alltid den här tiden på året...!)

Kommentarer
Postat av: Malle

När brukar ni träna?

2010-08-24 @ 20:26:42
URL: http://mystepsisters.blogg.se/
Postat av: Lilian

Ja, de minns jag:o) Toppen att du får gå dit på arbetstid!:o)



Klart du ska räkna om! All motion räknas:o) Dessutom så gör man ju av med ganska mycket mer energi än vad stegräknaren visar när man t ex styrketränar, så det blir ju missvisande annars.



2010-08-24 @ 21:09:43
Postat av: Lilian

Om de inte står kvar på Mo, var är Strömsundshälsans lokaler?

2010-08-24 @ 21:11:04
Postat av: Madde

De håller till i källaren på Villan. Vi brukar oftast träna kl 8-9, onsdagar. I dag blev det dock tisdag...:)

2010-08-24 @ 21:30:31
URL: http://mystepsisters.blogg.se/
Postat av: Jenny

Klart du ska räkna steg för styrketräningen! Håller med Lilian, all motion räknas! Simning, basket, löpning, aeorobics, skidåkning... Jag började med ett program förra veckan eftersom jag haft ont i ryggen. Börjar redan kännas bättre :) Och jag räknar om i steg.

2010-08-25 @ 12:37:58
Postat av: Madde

Bra jobbat Jenny! Inte kul att ha ont i ryggen. Har Du fått det av nån särskild anledning eller har det kommit smygandes?

2010-08-25 @ 21:24:49
URL: http://mystepsisters.blogg.se/
Postat av: Jenny

Känner mig duktig :-) Ingen särskild anledning mer än att jag är tyngre än vad min kropp tycker känns bra. Men det ska det bli ändring på från och med nu:-)

2010-08-25 @ 23:37:31
Postat av: Marika

Äsch, jag räknar inte om i steg för jag gör ju aldrig nåt!!! Ska jag behöva göra något annat fysiskt också?? Va jobbiga ni är!! :)

2010-08-26 @ 20:35:30
URL: http://ottossonsfyra.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0