K*kdag

Började jobba förra onsdagen och det har varit roligt. Har inte haft riktig koll på vilka grabbar jag ska ha i min klass men idag blev det klart. Dock inte så bra:-( Mina åsikter om vilka som passar ihop och vilka som har störst behov av olika anledningar har INTE tagits hänsyn till. Istället har jag fått de som ingen annan vill ha. De med störst inlärningssvårigheter, störst koncentrationssvårigheter och de mest aggressiva. De ska även ha idrott och slöjd i sina klasser vilket innebär att jag inte har alla samlade mer än 3 timmar i veckan. Hur fan ska jag kunna få till ett vettigt schema?? Kommer inte heller få nån lucka under dagarna eftersom nån alltid är kvar. De läser oxå olika kurser eftersom det är både fyror, femmor och sexor. Att ha teman som vi hade i Lit är inte aktuellt. Så just nu tvår jag mina händer och försöker komma på en bra lösning. Som tur är brukar det ju ordna sig :-)

Kommentarer
Postat av: Madde

Ja, jag tror säkert Du kommer på någon bra lösning, sånt e Du ju bra på. Men låter lite struligt, och kanske ogenomtänkt från början?! Hoppas allt ordnar sig!! Kram

2010-08-16 @ 21:02:35
URL: http://mystepsisters.blogg.se/
Postat av: Malle

ojoj, men en bra och smidig lösning för den som bestämt detta! Nu ligger ansvaret hos dig min vän och som vanligt så kommer du att fixa detta galant! Grattis till killarna som får dig som lärare med, för dom har ju iallafall haft tur!

2010-08-16 @ 21:14:05
URL: http://mystepsisters.blogg.se/
Postat av: Jenny

Tack för att ni tror på mig Malle och Madde :)

2010-08-17 @ 16:37:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0