Idag...

...har inte k*kkänslan infunnit sig på samma sätt som igår. Kan bero på att jag undvikit att ta itu med problemet, dvs att få till ett schema. Haha, jag är rätt bra på att komma runt det som jobbigt eller hur ;) Idag har jag istället ägnat min tid åt att formulera arbetslagets mål detta läsår. Vi har även fått träffa Dilyana, en tjej från Bulgarien som kommit hit genom ett EU-projekt. Hon är utbildad lärare och ska vara här i ett år och ingå i vårt arbetslag. Hon pratar bara engelska så det var lite stöppligt i början när man skulle konversera men efter en stund kändes det mycket bättre. Kommer nog bli en fena på det här med engelska innan det här läsåret är över :) Hon verkar jättetrevlig och tycker det är jättespännande att komma till exotiska Sverige. Ska försöka ta med henne på saker som jag gör så hon acklimatiserar sig nån gång :) Tyvärr var hon inte sportintresserad men jag kan ju dra med henne under falska förespeglingar, hihi. Kommer bli intressant att se hur våra elever tacklar engelskapratet, väldigt nyttigt för dem iaf! Ikväll ska jag umgås med Elin, Carro, Sofie och Linn över en fika hemma hos Linn. Borde egentligen städa, vika tvätt och laga mat men det är ju mycket roligare att umgås :) Håller även på att se över mina tillgångar om jag har råd att köpa kort på Friskis denna månad eller om jag måste vänta tills septemberlönen kommer... Ids knappt gå ut och gå för att samla steg så något måste definitivt göras åt min träningssituation :P Kram

Kommentarer
Postat av: Malle

Jag har inte heller haft någon riktig "steginsperation", men idag så hjälpte jag Jessica klippa gräsmattan och vips hade jag 18 000 och vad himla bra det kändes=) Nu vill jag nästan ut och gå en sväng bara för att få ihop lite till!

2010-08-17 @ 20:48:42
URL: http://mystepsisters.blogg.se/
Postat av: Lilian

Det kommer att bli jättebra för de elever som får dig!:o) Jag hoppas bara att du inte ska behöva slita ut dig under detta år!



Vad QL att få öva upp engelskan och jobba med ngn som kommer från (vad man i af tror) andra erfarenheter, men inom samma område!:o) Hon kanske börjar gilla fotboll!;o) I vilket fall så är det ju toppen att du vill visa henne runt, för ngt säger mig att alla dina kollegor inte är lika entusiastiska att göra det på sin fritid.



Kram på dig och lycka till! Allt kommer att bli toppen!:o)

2010-08-17 @ 22:27:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0