Hallon och soliga dagar=det gillas

Nu har det ju som vanligt hänt ganska mycket sen sist jag skrev. Marie och Ida har varit här, det blev tomt och tråkigt när dom for! Vi har haft kalas här i Görvik med släkten på pappas sida, Carina och Arka var ju i Sverige så då passade vi på att fira hennes 40-års dag! Vi har haft stopp i avloppet nere i källaren igen och ringde till slut efter en spolkille som kom och spolade igenom och som inte trodde det var trasigt utan att det är de gamla rören som gör att det blir stopp hela tiden. Det som är bra med det är att vi inte behöver bila upp hela källaren, det tråkiga är att vi måste dränera om runt huset nästa sommar=( En hel del av min tid har jag stått ute i skogen och plockat hallon, har nog plockat en ca 12-15 liter nu och det är riktigt mycket tycker jag! Jag känns väldigt nöjd och glad! Idag drog fotbollsskolan igång, barna tycket att det var jätteroligt! Jag lämnade dom på Svartviken imorse och sen så åkte jag till Strömsund och bestiktade om bilen, det gick vägen den här gången! Snygg och trevlig personal har dom där oxå;) Nu skiner solen ute så jag tror jag ska ta och samla på mig några steg, det blir inte så mycket av den varan när man står still i en bärbuske, kan man ju konstatera!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Har dom fått ny personal eller?? Vill oxå plocka hallon men här finns inga:-(

2010-08-16 @ 18:30:19
Postat av: Malle

Inte vet jag=) Har ju ingen koll på folket i ström!

2010-08-16 @ 21:16:11
URL: http://mystepsisters.blogg.se/
Postat av: Madde

Härligt me hallon!! Ja vill oxå ha...! Ska kolla läget i Ålåsen i helgen igen.

2010-08-16 @ 21:23:43
URL: http://mystepsisters.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0