Fotboll, mina grabbar, besök och kräftskiva

För tillfället kretsar min värld kring ovanstående :) Jag engagerar mig så gott det går i fotbollen här i Södermanland och det är roligt. Försöker hinna med att se så mycket matcher det går för att lära mig mer om föreningarna och deras verksamhet. Det är lite svårt att tycka till i alla frågor för jag kan för lite helt enkelt. Men det ger sig nog, om ett tag vet jag bättre! Mina grabbar upptar tankar och arbete under dagarna. Tror det kommer bli ett härligt gäng vad tiden lider. De har alla sina svårigheter men däremellan är det ju helt fantastiska. När man får det där leendet smälter man bara. Idag har vi börjat jobba med bråk i matten och det förstod riktigt bra. Över mina förväntningar faktiskt!! Har lyckats förändra en del i synen på rastvärdar och hur viktigt det är att barnen känner sig trygga så jag tror det kommer bli ännu bättre det här året. Alla sitter inte inne och dricker kaffe på dagarna. Pappa kom i söndags och åker hem imorgon så det har varit roligt att få umgås med honom. Mamma ska nog komma på måndag och hur länge hon stannar vet jag inte riktigt. Sen semester för mina föräldrar denna sommar. Imorron ska jag på kräftskiva tillika inflyttningsfest hos Linn och David. Har försökt att inte hausa (stavar man det så???) det så mycket men jag har nog gjort det i alla fall. Känns himla roligt att få gå på fest, har inte varit på någon på hur länge som helst. Har laddat upp med rödvin och margaritaingridienser så det blir nog himla bra :) Ikväll ska jag åka till Norrköping och titta på fotboll så jag hoppas det börjar regna! Just nu skiner solen :) När jag stängt av datorn ska jag dra iväg till Jakmani och Elise, har inte träffat den lillskruttan på hela veckan! Kram

Kommentarer
Postat av: Madde

Va roligt att det går bra i klassen! Sa ju de, Du fixar ju de där galant! :) Hoppas Ni får kul på kräftskivan, har inte lyckats ätit några kräftor i år, men surströmming har det blivit i stället!

Kram!

2010-08-27 @ 15:07:53
URL: http://mystepsisters.blogg.se/
Postat av: Lilian

Bra där, med rastvaktsfix!:o) Härligt att höra att det går bra med killarna!:o) -Trodde inget annat iofs!



Kräftskiva lät ju både gott och roligt!:o) Hoppas att det blir en toppenkväll! Men du, drick inte tills du spyr, om det är längesen du drack tänkte jag...;o)



Krams och hälsa!

2010-08-27 @ 23:19:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0