Värsta veckan i mitt liv

Nej, inte i mitt, men jag såg en snutt av ett program som hette det (på 9:an) och jag skrattade så jag var rädd att Julian skulle vakna!:o)

Vi lever i ett fullständigt kaos med kartonger och halvuppsatta grejer, men vi ska antagligen (eventuellt) få tapetserat - när var en annan fråga; imorgon eller om sex månader ingen som vet - så vi har inte så stor lust att sätta upp ngt på väggen. Vi börjar dock känna lite frustration över att ha det såhär, så det lutar nog åt att vi kanske sätter upp grejerna i af... Jag trivs kanonbra i den här lägenheten redan och gillar också det faktum att vi har två kylar och två frysar, samt två toaletter!:o) Sådan lyx!:o)

Jag hittade en sida med några jättefina tapeter till barnrummet, så jag har beställt en. Vilken det blev får ni se när ni kommer!;o)

Att natta Julian nu har börjat kännas lite som ett vadslagningsspel; hur många ggr ska han klättra ur sängen ikväll/idag innan han lägger sig och somnar...? Igår gick det jättebra både på dagen för mig och på kvällen för Mathias, medan jag dagen innan bar in honom 14 ggr. Det rekordet togs dock lätt idag, då jag under 1,5 h gick ut och in ur sovrummet (utan att säga ett endaste ord efter de första tio minuterna) så många ggr att jag tappade räkningen efter 30. Ikväll behövde jag bara göra det under ca 40 minuter, men då fick jag hjälp av det faktum att jag (tyvärr först under sista minuten) upptäckte att han ville ha lampan tänd, så då sade jag till honom att han kunde få ha lampan tänd på ett villkor och det var att han låg ner., så sedan låg han i af.

Hade tänkt göra lite bokföring nyss, men bankens sida hade tekniska problem så jag tror jag går och nannar istället.

Bamsekram på er!:o)

Kommentarer
Postat av: Lilian

Skulle bara kolla om kommentarerna funkade här...

2010-04-15 @ 22:58:43
Postat av: Jenny

Så jäkla tråkigt att leva i flyttkaos! Tycker ni ska göra i ordning som ni vill ha det och sen bära bort resten eftersom ni inte vet när det blir tapetsering. Och kasta det du inte använt på 1 år!!

2010-04-16 @ 19:26:05
Postat av: Lilian

En stor fördel med att flytta någon gång då och då är faktiskt att man rensar ut bland grejerna man har. Vi har slängt hur mycket som helst som det känns - både före och efter flytten :o) T o m möbler: skrivbordet, CD-hyllorna, utemöbeln, en annan hylla...etc.



Har börjat spackla i barnrummet idag och var iväg å´ tittade på färgen som jag ska ha förutom tapeten, men vill inte bestämma säkert förrän jag sett färgerna i tapeten.



2010-04-16 @ 20:15:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0