Min Jämtlandsvistelse...

...har precis tagit slut för nu är jag tillbaka i Bälgviken. Jag, Olle och Elin har nyss klivit innanför dörren så nu har jag fått träffa Qox. Han verkar vara mycket mer stillsam och kelen än deras förra hund så det här tror jag blir bra. Har inte några större planer för helgen mer än att jag ska byta till sommardäck på TYA och försöka fixa cykeln så jag kan cykla på jobbet på måndag :)

På skärtorsdagen åkte jag bil hela dagen, satt fast i ett helvete mellan Gävle och Tönnebro. Var väl hemma hos pappa ca. 23:00 så det gick väl bra att köra ändå.

På långfredagen gjorde vi inget speciellt, tog en långpromenad och spelade kort och spel hela eftermiddagen och kvällen.

På påskafton var jag barnvakt till Olle för Elin och Pekka for till Landsomberget och åkte slalom. Jag och Gika hann med en långpromenad innan vi allihop åkte till Ström och var hos mamma tills dom var klar. Mamma bjöd på middag och så spelade vi kort :) På påskdagen var det finväder så då for vi bara ut på isen bredvid pappa och grillade korv. Gika lånade Lios skoter och skulle köra en liten sväng men när hon varit borta ca 30 minuter började vi ana oråd. Mycket riktigt, när hon äntligen ringde fick vi veta att hon kört fast! En räddningspatrull med pappa och Lio åkte iväg för att hjälpa henne men de kom inte mer än halvvägs förrän pappas skoter la av. Så Lio gick till Gika istället. Väl framme tog hon ett stadigt tag i bakändan på skotern, lyfte upp den ur blötsöbbet på isen och gasade iväg. Gika skämdes som en hund ska jag tillägga, haha! Så dom åkte tillbaka till pappa där han stod med huvudet under huven på sin skoter. Han hade en lina med sig så Lio fick bogsera tillbaka honom. Det här har skrattats en hel del åt den här helgen som ni kanske förstår!! Även moffa kom med en sväng och så kom Malin Eriksson med Nova och hälsade på.

På annandag påsk åkte jag till familjen Lindberg-Svensson i Ålåsen och umgicks med dem och familjen Blixt hela dagen. Vi hade ganska fint väder och väldigt trevligt tillsammans. Det är så jäkla gott med varma mackor som man gör i mackjärnet!! Till middag fick vi en skitgod paj som jag tror Madde hade gjort. Jag spelade Finns i sjön med barna.

På tisdagen blåste vi upp till Ström och åt påsklunch hos mamma. Det var jättegott! Jag gick på Skroten och betalade reparationen av TYA. Det gick endast på 7760 kr... På kvällen åkte vi tillbaka till pappa och gjorde middag. Vi bjöd dit moffa också.

På onsdagen hängde vi bara i Färjis. Jag och pappa fixade problemen med lyset på TYA så nu fungerar allt utom extraljusen. Pappa förstod inte vad som var fel så jag måste kanske lämna in för det. För kännedom Fredrik så var det höger positionsljus bak som inte fungerade! Jag hade bjudit Magda, Challe och Gunsan på middag så dom kom runt 18. Vi spelade spel och fikade resten av kvällen.

På torsdagförmiddag blåste vi till Sundsvall. Gjorde inget speciellt mer än att gå på bageriet nedanför Gika och handla Budapeststubbar åt oss. Sen fick jag visserligen åka runt halva Sundsvall för att hitta en kortlek för den Gika hade saknade ett kort. Men till slut hittade jag en som föll mig i smaken så som ni kanske kan gissa ägnade vi kvällen åt kortspel :) Jag, Elin och Olle sov i vardagsrummet och som tur var sov Olle ända till 7:20!

Idag har vi mest suttit i bilen. Vi gjorde ett matstopp på Gävle Bro och så tankade  vi i Tierp. Annars har det varit raka spåret till Bälgviken. Så nu väntar jag på att maten ska bli klar!!

Hoppas ni mår bra!
Kram

Kommentarer
Postat av: Malle

Vi mår ju superbra:) Idag har vi köpt en ny tv, jag och Fredrik har haft en heldag alldeles ensamma inne i stan:) Skönt att det gick bra att köra hem, hoppas du fick en super god middag=)

Vad hände med "gam"hunden??

2010-04-09 @ 19:55:38
URL: http://malleblixt.blogg.se/
Postat av: Jenny

Lupus är tillbaka hos sin gamla uppfödare. Hoppas det finns någon som vill ta hand om den vilden :) Vet att du varit i Stan, har läst din blogg.

2010-04-09 @ 20:11:49
Postat av: Malle

Ja jag såg det=) Skaffa msn eller facebook!!! Jag vill kunna chatta med dig!!!

2010-04-09 @ 20:15:40
URL: http://malleblixt.blogg.se/
Postat av: Lilian

Men du! Jag håller med dig, Malle; skaffa Facebook!!!:o) Inte msn, för mitt konto blev hackat...



Låter som att du haft en mysig påsklovsvecka!:o) Fast jag blir nästan lite arg över att du bor så långt bort, för tänk vad vi skulle kunna spela mycket kort och spel om vi bodde nära varandra!!!;o)

...fast du gör ju iofs redan det ...men med varandra då:oP

2010-04-10 @ 08:38:47
Postat av: Jenny

Blir nog ingen facebook för mig... Är lite motsträvig till det som ni kanske vet;) Är ni på plats med allt vad det innebär Lilian?

2010-04-11 @ 10:22:31
Postat av: Gunsan

Men sluta va så motsträvig!! Skaffa facebook så man kan ha nån sorts kontakt med dig, du får skylla dig själv när du bor så långt bort!!! ;)

2010-04-12 @ 08:22:48
Postat av: malle

Håller med Gunsan!!! Msn funkar oxå bra, jag har inte blivit kapad än iaf:)

2010-04-12 @ 15:16:24
URL: http://mystepsisters.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0