Marika Ottosson

Yes! Nu är jag iallafall här och har påbörjat ett inlägg - som jag självklart hoppas att jag kommer publicera om en stund. Kalle tittar på tv och Axel sover. Det är lugnt och skönt. Solen skiner och jag hoppas att vi ska masa oss ut under dagen.

Jag är ca 10 kg mindre Marika än vad jag var för en månad sen. Det är så skönt. Jag har börjat äta protein & grönt nu och avvaktar till nästa vecka innan jag lägger till kolhydrater. Vikten har varit konstant sen jag började äta igen. Jag hoppas att det är vätskedepån som fyllts på - för med tanke på att jag bara äter 100 g protein utöver mina soppor så vore det väl konstigt att jag inte skulle fortsätta gå ner!? Personligen tycker jag att det är lättare att BARA äta soppor/shakes. Jag får verkligen kämpa med att inte "stoppa i mig" nu när jag FÅR göra det. Det känns som att nästa steg för mig nu är att dricka alkohol! :) Anledningen till att jag gått från "ren kur" är ju resan i maj. För då vill jag verkligen njuta av mat och dryck (det var åratal sen jag och mina kära vänner kunde dricka på en och samma gång) (förbanne den som kläcker ur sig att hon är gravid nu!!).

Jag är också fri från mitt långa superslitna hår! Jag hade laddat för en kort frisyr - men min frisör ville inte klippa mig kort den här gången. Hon tyckte jag skulle vara realistisk och vänta till dess jag började jobba igen. Sant! Jag har inte mer tid för att fixa frisyren den här veckan än vad jag hade förra veckan! Så jag kan fortfarande sätta upp håret de dagar jag inte hinner göra något åt det. Hon berättade att när hon fick sitt första barn så bestämde hon sig för att passa på att gå på fotvård. Hon skulle verkligen lyxa till det och sköta om sig själv under sin föräldraledighet. Nu fyllde sonen 14 år och hon hade äntligen varit iväg på den där fotvården!! :) Härligt!

Nä, nu ska jag ta och ringa tandläkaren. Vid tandborstningen i morse så upptäckte jag att Kalle slagit ur en flisa på ena framtanden. Tanden har blivit vass och river honom på läppen. :( Jag har inte en aning om när det har hänt - men det är väl vid någon av hans alla hundra vurpor. Jag misstänker att jag måste göra en skadeanmälan till försäkringsbolaget också - det är väl bättre att anmäla en gång för mycket...


Kommentarer
Postat av: Malle

Gud va vi s ka ha roligt, och nu är det inte så jättelänge kvar!!!

2010-04-22 @ 19:02:21
URL: http://malleblixt.blogg.se/
Postat av: Jenny

Roligt att läsa att din sopp-kur funkar så bra :) Ska verkligen bli kul att umgås med er på kristi flygare helgen! Fast jag är börjat bli orolig för en grej! Flera har sagt åt mig att det inte är så enkelt att bara åka ut till flyget och dra iväg!? Utan att man måste ha förbokat. Vad har ni hört?!

2010-04-22 @ 22:03:19
Postat av: Madde

Ja, de e lika bra att anmäla till försäkringen, Jesper har ju vurpat en par gånger och slagit tänderna, och vi anmälde. Man vet ju inte hur det blir sen.



Jag tror vi pratade om att gå in till en resebyrå på onsdag när vi kommer, och kolla resan där? Ja, vi får väl se. Ska i af bli spännande och jättekul! Jag längtar!! :)

2010-04-23 @ 07:57:35
URL: http://mystepsisters.blogg.se/
Postat av: Sofia

OJ vilket arbete du har gjort, 10 kilo är ju hur mycket som helst! Vad stolt jag är över dig!! Men du vet väl att vi tycker om dig hur som helst =) Vi får höras snart, kanske webkameran till helgen?! Kram

2010-04-23 @ 07:58:48
Postat av: Lilian

Du är jätteduktig!:o)



Skönt med frisörer som faktiskt tänker på ens vardag och inte bara sin egen lust att "klippa av"!:o)



Tänk vad skönt när det blir mindre vurpor! Jag tänker inte säga när de slutar, för det lär de ju aldrig göra - jag sätter mig ju själv fortfarande på rumpan ibland ;o)

Kram

2010-04-27 @ 13:40:59
Postat av: Lilian

Vad konstigt! Jag tycks minnas att jag kommenterade här förut idag...? Iaf så skrev jag att du är duktig!:o) Och att jag längtar tills om två veckor!:o) Kram!

2010-04-27 @ 20:46:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0