Bloggtorkan,

Sjukdom, sjukdom och sjukdom har gjort att min tillvaro har känts lite inrutad och trist - jag har inte riktigt tyckt att det funnits något intressant att berätta. Det är ju inte riktigt sant! Varje dag händer det ju saker i livet. Ingen dag är den andra lik - men konsten är att vara medveten och lyckas sätta händelserna och upplevelserna på pränt. Den senaste tiden, kan jag väl lugnt påstå, så har jag bara levt det här livet - inte varit så bra på att dela med mig av det. ...och det är ju faktiskt inte helt fel det heller - MEN jag vet ju hur roligt jag tycker det är när det kommit ett nytt inlägg...

För er som inte vet det så har jag och Magnus börjat med CambridgeDiet. Jag har gjort 3veckor och Magnus har klarat av 2 veckor. Jag är fortfarande inne på såkallad "ren kur" medan maken har börjat att äta vanlig mat igen också - kombinerad kur. Om allt funkar som jag vill så kommer jag att börja med mat igen om ca 2 veckor. Det har ju gått otroligt bra hittills. Jag äter/dricker 3 soppor/shakes om dagen och så te/kaffe. Än så länge har det gjort ca 8 kg och många cm på midjemåttet - och brösten är putsväck!!! Såklart!!! Det sista kanske har lite att göra med att jag inte ammar längre också... :) Jag har en lång bit kvar innan jag når mitt mål - men känner mig väldigt nöjd med att kunna komma i byxor som jag inte haft på länge. Skönt!

Det är självklart tråkigt rent socialt att inte äta mat. Mycket av umgänget med andra människor och vardagen i allmänhet kretsar ju kring mat och måltider. MEN det här är ju något som jag gör under en kort period av mitt liv. Det får det vara värt!

Nu vill Kalle ha min uppmärksamhet. Vi är hos farmor men ska väl strax ta och packa oss hemöver. Axel är fortfarande snörvlig och hostig - men feberfri. Annars mår vi toppen! Hej hopp!

Kommentarer
Postat av: Marika

Först gick det inte kommentera på mitt inlägg - men jag gick in i inlägget igen och sparade om...valde även "Marika" på nytt - och sen funkade det.

2010-04-12 @ 20:57:58
URL: http://ottossonsfyra.blogspot.com
Postat av: malle

va bra, blir så irri när man inte kan kommentera!!

2010-04-13 @ 19:58:36
URL: http://mystepsisters.blogg.se/
Postat av: Lilian

Oj, bra jobbat! :o) Jag skulle också vilja pröva, men jag minns hur det gick förra gången jag skulle pröva...:o( Då klarade jag ca tre dgr, så det känns som lite dyrt att prova om det skulle bli samma visa igen. -sen kan jag ju alltid skylla på att det nog inte är bra för min medicinering ;o)



Smart lösning på kommentarproblemet!:o)

2010-04-13 @ 22:42:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0