Sova i samma rum


Det verkar vara lite hit och dit med sovandet för de små liven. Inte alltid så lätt att somna i samma rum, men de är väldigt duktiga. Igår kunde jag dock bara lägga in dem och gå därifrån. Fem minuter efter då jag tittade in så sov de, men idag fick jag gå ut och in kanske tio ggr och lägga ner den ene. Till sist tittade jag på klockan och insåg att det hade gått ganska lång tid, så sista gången jag lade ner honom lade jag mig därinne för att ha lite koll. Trist för den andre att bli väckt hela tiden annars, så jag ville se till att de somnade båda.

Igår var jag verkligen skitförbannad på Västtrafik!!! Jag hade tagit med mig alla tre grabbarna (två tvillingvagnen och en i bärstol på ryggen) ner till en mysig stor gräsplan intill en skog (Kvibergs ängar) nedanför kyrkogården och där ställde jag in klockan på 13.45 så att vi skulle kunna ta spårvagnen från Bellevue och hinna hem till klockan 14, för mellis och sovtider. Vid Bellevue stod vi och väntade i en kvart utan att det kom en enda spårvagn. Tills sist kom det en riktigt gammal vagn och den var knökfull. Nästa vagn skulle komma om sju minuter, så då gick vi till Kviberg. Där fick vi också vänta jättelänge, plus att när det äntligen började rulla på så kom det enbart den äldsta varianten av spårvagnar. De första var knökfulla och på de senare ingen som kunde hjälpa till. Då hade klockan runnit iväg och var helt plötsligt 14.45, så då gick jag till Beväringsgatan (jag började ställa in mig på att kanske gå hela vägen hem och var supersvettig). Alla tre passade på att bajsa på sig där.

Pratade i telefon med en mamma som var tidig och skulle hämta sitt barn, så då kom hon och mötte mig som tur var  för spårvagnen som kom sen var - just det, RIKTIGT GAMMAL!!! Grrrr!

Totalt hann det komma sju urgamla spårvagnar på den tiden... Det var dessutom aningens färre mot för vad som brukar gå i den där tiden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0