Mosin och Fasin :)

Fast livet känns lite tungt ibland så är det skönt när man känner precis tvärtom! Fy tusan vad skönt det är att leva :) Det är sällan, men ibland gräver jag ner mig i jobbiga saker, istället för att tänka tvärtom! Har det ju egentligen hur bra som helst och jag är hur bra som helst! Har mina fel och brister precis som alla andra, men de är ju inte så stora *blink, blink*, eller hur!

Idag har jag, Elin, Pekka och Olle varit på ett mejeri i Flen som tillverkar egen ost. Hade en lite butik så där fick Elin botanisera runt lite och välja sig några goda ostar som hon fick av mig i försenad present. Nästan som i Skärvången fast inte alls lika bra! Deras ställe och butik var mycket mysigare än här. Men helt okej.

Igår kväll åkte och köpte mig en TV på Elgiganten. Håller tummarna för att den inte ska krångla så mycket utan bara fungera när jag vill titta. Iddes inte plocka så mycket i lägenheten igår kväll så jag har en del kvar att fixa med. Det viktigaste är ordnat. Säng, kläder, soffa, bokhyllor, stereo, mest användbara grejer i köket och numera även en TV. Har lyse i hallen och på toaletten, så det blir nog nästa projekt att fixa lampor även i köket och sovrummet så jag kan packa upp även när mörket gör sitt inträde.

Ligger ganska många steg minus så här i början på september men det kommer ordna sig när allt är klart i lägenheten och jag kan börja orientera mig i närområdet runt omkring mig. Har varit ute en kväll och irrat så då blev det många steg, haha!

Nästa helg ska jag och Gika åka upp till Umeå och kolla in Tobbe och Saras nya hus samt få träffa Lill-Emil. På bilderna verkar han bli väldigt lik Tobbe. Häromdan satt jag och Katta och pratade om att det var tråkigt att vi inte var något speciellt åt Emil och Olle. Vi ville ha en titel liksom. Satt och spånade tills vi kläckte ett nytt ord som passar alldeles utmärkt bra (tycker vi iaf). Mosin och Fasin!! Mosin=mors kusin och Fasin=fars kusin. Vad tycker ni??

Kram!!


Kommentarer
Postat av: Lilian Olofsson Söderman

Mosin och Fasin -tror jag ska börja använda det!:o) Det får jag väl? ;o)



Vad mysigt att du har ditt eget nu, även om jag gissar att det varit ganska mysigt att bo med Elin m. fam också!? :o)



2009-09-05 @ 22:56:42
URL: http://lilianolofsson.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0