Mera Marika!!

Grabbarna fortsätter att sova så då kan jag ju lika gärna göra ett till inlägg!! :) Roligare än att laga middag! Har inget uppslag på mat heller för den delen...

I går var det en sån där underbar dag som behövs emellanåt - för att jag ska stå ut med dagar som är tunga! Jag och grabbarna åkte in till stan och gick på öppna förskolan. Jag bara kände när jag kom innanför dörren att jag trivs mycket bättre där än i Lit. På Z-gränd är det öppna luftiga ytor - i Lit är allt samlat i samma rum och ganska rörigt. Framförallt så är personal och besökare mer bekanta på vår "gamla gata".

Det var lugnt och inte alls så många barn. MEN Dennis var där - en glad kille som är lika gammal och lika lång och mysig som Kalle. Det märktes att Dennis var mer van vid att leka med kompisar. Han fick pusha på Kalle lite. Kalle är liksom så nöjd med att gå runt och UPPTÄCKA och UNDERSÖKA - lite i sin egen lilla värld. De åkte oouiiiii - och var ganska bra på att vänta på sin tur. De lullade runt och kollade in lite allt möjligt tillsammans...och det som gjorde mig så glad var blickarna som de gav varandra (dock var ju Dennis som sagt lite mer på G än Kalle) och nu är jag mer peppad än någonsin att besöka Öppna regelbundet. Särskilt viktigt då Kalle inte kommer att börja på dagis. Kompisar behövs!!! För både stora och små!

Jag är jätteglad att vi har den här bloggen - vi får se in i varandras "vardag" trots att vi inte träffas eller pratar med varandra. Det är inte som det var för 10-15 år sedan längre - vi kan inte bara sticka hem till varandra och snacka skit inpå småtimmarna - dra i oss en flaska Galiano på en halvtimme - utan att behöva tänka på morgondagen. Vi får helt enkelt umgås utifrån de förutsättningar vi har - MEN inte glömma att vi kanske ibland måste "bjuda till" också! Som Malle gjorde i måndags! Åkte ner och sov en natt hos Jenny - och sen hem igen!!! Var det inte i själva verket bilen som var en bonus????

Nu är Kalle på gång att vakna - jag ska bara berätta att gårdagen fick guldkant av att jag köpte en ny vagn - IGEN!!!! Nu har vi 3 enkelvagnar och 3 syskonvagnar i vår vagnpark!!! Alla används och fyller sin funktion - men det nyaste tillskottet är helt enkelt underbar!!! Jag fullkomligen sprang uppför Norderåsbackarna förut idag!!!

Kram på er! Nu är det dax för meisch = mellis!!!


Kommentarer
Postat av: Lilian

Ja, jag är bara helt chockerad över Kalles ordförråd!!! På ett mycket positivt sätt såklart:o) Jag har mycket svårt att tänka mig att Julian kommer att kunna allt det Kalle kan säga om bara fyra månader! Än så länge kan han säga, förutom mamma och pappa; apa, lampa, tappa (alla tre låter ungefär lika... ha ha), klocka, docka (låter nästan lika - kocka och gocka), mer, nej (det senare kan han MYCKET bra)och härma hur kossan och lejonet låter. Det var nog ungefär hela reportuaren ;o)



Kalle kanske ska bli språklärare eller diplomat :o)



Ja, jag håler med om att det är himla grett att kunna följa varandras liv på ngt sätt i af :o) Ha ha, galliano ;oD



Håller absolut med om att det är bra att träffa andra barn!:o) Det ser jag på "mina" grabbar både när det bara är de och de barn vi träffar i sandlådorna. Julian förstår otroligt mycket och klarar väldigt mycket, vilket han även gjorde innan, men de sista veckorna har det bara eskalerat och det är häftigt att se!Även de andra grabbarnas utvecklingskurva pekar ju rakt uppåt. Lite extra roligt är det nästan när föräldrarna kommer och bara av en slump ser saker som barnen kan som jag tar för givet, men som de inte fått pröva hemma ännu. Grabbarna vill ju göra som varandra :o) Jag känner mig så lycklig att få vara hemma och uppleva detta och kanske lite extra när jag vet att det är min enda chans med Julian :o)



Olika vagnar fyller olika funktioner ;o)Oj, nu vaknar Julian...

2009-09-30 @ 16:32:07
URL: http://lilianolofsson.blogspot.se
Postat av: Malle

Åh, det är ju precis så det är, och jag kollar bloggen flera gånger om dan, den är en krydda i mitt liv:)

2009-09-30 @ 16:32:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0