Lilla pluppen!

Idag hade vi tid på öron-näsa-hals på sjukhuset för att ta bort Axels lilla "plupp" på örat...trodde jag! När läkaren fick se den så sa han direkt att den var så liten att han inte riktigt tyckte det var motiverat att åtgärda just nu. Vi kom fram till att det inte var värt smärtan nu. Vi avvaktar några år - och kanske till och med till dess han är så gammal att han riskerar att bli retad för den. Det avgör vi helt och hållet själva. Jag har ju absolut inga problem med att vänta - det är "sjukvården" som pressat mig till att vilja ta bort den känner jag. Redan på BB pratade de om remiss till Öron...och sen när vi var på Barn så blev det ju också påtalat - och då skrevs remissen eftersom jag trodde att det var det bästa när alla "tjatade" om det hela tiden. Snacka om att man är lättpåverkad i frågor som man inte har någon erfarenhet av! Speciellt när det handlar om sjukdomar och sjukvården känner jag att jag kastas som en liten vante fram och tillbaka. Jag har aldrig varit i den här situationen förut - med två små barn som jag vill det absolut bästa! Jag kan ingenting om gulsot, blod i bajs, hög feber, små utväxter på ett sött öra, överkänsliga magar osv osv. Jag får höra det ena, läsa det andra och uppleva det tredje - och jag vill bara lita på att de som kastar omkring oss som vantar verkligen kan sin sak!!! Nä, fy vad jag är glad att jag inte jobbar inom branchen! ...och vad jag är glad att jag hittills inte blivit ut för några felbedömningar som fått hemska konsekvenser - för det händer ju titt som tätt. Fy vad hemskt för alla inblandade!


Kommentarer
Postat av: Madde

Åh, ja håller me dig! Man litar ju fullständigt på de som ska va proffs me sånt här! En annan kan ju absolut ingenting! Men man ska ju ge de flesta inom sjukvården credit för att de kan så mycket ändå. Vi har det ju faktiskt bra som har så pass mycket hjälp trots allt!! Lilla pluppar, de får då va me om mycket!

2009-09-11 @ 09:35:20
Postat av: Lilian Olofsson Söderman

Jag kan inte ens komma ihåg att jag såg en liten plupp på örat...jag minns bara hur söt han är och hur gott han luktade:o)



Nej, håller också med om det här med sjukvården. När det gäller ens barn måste det dessutom bli lite extra jobbigt, eftersom man då hela tiden bara måste förlita sig på "andra" när de små liven inte heller kan förklara själv vad det är de känner.



BAmsekram

2009-09-11 @ 10:31:35
URL: http://lilianolofsson.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0