Jävla svininfluensa!

Nu har den första vi känner insjuknat i svininfluensan. Han verkar må rätt okej men det är klart att det känns mer verkligt nu. Sen läste jag i tidningen att första dödsfallet i Sverige, till följd av influensan, nu har inträffat. Kulmen beräknas bli i början av oktober och mest i Stockholmstrakten. Just precis när hela familjen ska sitta på ett tåg till Stockholm...och sen gå på två mässor med tusentals besökare...och sen tåg igen...osv osv. Jag har en känsla av att Stockholmsbesöket inte blir av - men hoppas VERKLIGEN att Linköpingsresan ändå genomförs!! Vi har ju en månad på oss att pejla läget på. Om jag och Magnus blir sjuk bryr jag mig inte så mycket om - men vi vet ju inte alls hur barn och bäbisar klarar sjukan! Nä fy! ...ja och sen en månad senare är det dax för en tågresa till! :(  Som jag fattat det ska inte barn under 3 år vaccineras. Måste ta och läsa på lite känner jag!

Har nu klarat av stegen i augusti! Hamnade t.o.m. några steg plus. Kram kram

Kommentarer
Postat av: Lilian Olofsson Söderman

Jag förstår verkligen att du blir orolig för barnens skull, eftersom det är svårt att veta hur de reagerar på vanliga förkylningar t o m.



Däremot så är det ju med svininfluensan som med alla influensor, att man blir jättedålig när man får den och att - precis som med vanliga influensor- kan vara dödlig för människor som är extra utsatta i vanliga fall också.På Sveriges radios hemsida stod det t ex om en smittad gravid kvinna vars tillstånd förbättrats iaf, så det är ju positivt, medan det gällande mannen som avled stod att de inte ville kommentera den riskgrupp han tillhörde (brukar kunna betyda HIV tex, säger min sköterska på Ak-mottagningen).



Usch, ja, det är svårt att veta hur pass försiktig man ska vara med de små liven. Man hoppas verkligen verkligen att de slipper!



En kompis till mig som haft det mår bra nu i af och blev inte särskilt sjuk heller. Jag tror att det var det Mathias hade när de varit i Tyskland, fast varken jag eller Julian blev sjuka då, men M var verkligen dålig och ganska länge. Han torrhostade i typ fyra - fem veckor. Hur är det med den som ni känner?



Hm, jag skriver tydligen ett brev till dig här.. ;o)



Bamsekram/ Lilian

2009-09-01 @ 17:29:26
URL: http://lilianolofsson.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0